6 czerwca 2006

Przegląd prasy 6.06.06

Spadek sprzedaży dzienników w kwietniu

Największe dzienniki ogólnopolskie odnotowały w kwietniu spadek sprzedaży - wynika z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”



„Dziennik” w IV na 3. miejscu ze sprzedażą 253 569 tys. egz.

Średnia dzienna sprzedaż „Dziennika”, wydawanego przez Axel Springer Polska, wyniosła w kwietniu 253 569 tys. egz., co uplasowało go na trzeciej pozycji wśród największych dzienników. Sprzedaż pozostałych czterech spadła w porównaniu z kwietniem 2005 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Źródło: „Gazeta Prawna”



WAN: sprzedaż gazet rośnie

Prasę codzienną kupuje ponad 439 mln osób, a czyta ponad miliard - wynika z raportu Światowego Stowarzyszenia Wydawców Prasy (WAN).

Źródło: „Gazeta Wyborcza”



Telewizja internetowa: giganci się dogadali

Alcatel, IBM i Microsoft będą wspólnie oferowały rozwiązania dla telewizji internetowej i usług triple play - głos, dane i multimedia.

Źródło: „Rzeczpospolita”


Rosja: rośnie presja prasy

Światowi wydawcy uważają, że rosyjskim władzom nie zależy na rozwoju wolnej prasy. Twierdzą, iż państwo nasila kontrolę mediów. Takich zarzutów wysłuchiwał Władimir Putin.

Źródło: „Rzeczpospolita”



2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Tak a propos "Dziennika":

juz teraz widac, ze debiut im wyszedl
a
patrzac na to, ze od wrzesnia ma powstac samodzielne biuro reklamy zbudowane na najlepszych ludziach z rynku nalezy sie szykowac do wojny ... na pewno wojny reklamowej ...
wiec w tym swietle wczesniejsze wieszczenia Rafala Oracza moga okazac sie nie przepowiednia lecz zwyklym bajaniem .....

Anonimowy pisze...

A ja wciąż czekam na porządną stronę "Dziennika" a tam cały czas jest tylko wizytówka i przegląd działów... mam nadzieję, że się doczekam..