24 czerwca 2006

Web 2.0 wkracza na francuskie uczelnie

Uniwestytet Paris 5 jest pierwszą francuską uczelnią, która otworzy od października 2006 r. blogi dla nauczycieli i studentów na licencjacie dla webmasterów, tzn. administratorów stron lub serwisów internetowych.

Blogi będa otwarte na e-learningowej platformie Elgg (blogi, wiki, RSS, tworzenie wspólnot...), z której korzysta ponad 70.000 użytkowników anglojęzycznych. Blogi zastąpią uniwersytecki Intranet.

Nauczyciele i studenci będą używać ich w celu dzielenia się wiedzą i pracowania razem przy różnych projektach. Ważną rolę mają tu odegrać 3 narzędzia web 2.0:
  1. RSS (Really Simple Syndication). Umożliwia darmową prenumeratę wybranych wpisów i komentarzy na blogach przez specjalną aplikację, tzw. agregator. Nauczyciele i studenci będą dzięki temu mogli na bieżąco śledzić wszystkie nowości na wybranych blogach i nie tylko.
  2. Czytnik kanałów RSS. W tym przypadku będzie to Netvibes, internetowy serwis do odczytu RSS. To rodzaj strony, na której wyświetlają się w ramkach, skonfigurowanych przez użykownika, tytuły wpisów z wybranych blogów i portali.
  3. Tagi - to słowa-klucze, które pozwalają klasyfikować tematycznie wpisy na blogach. Użytkowanik sam wpisuje tagi w kodzie, który można pobrać na stronie wyszukiwarki blogów Technorati,
Nauczyciele i studenci zareagowali entuzjastycznie na tę inicjatywę:
„Mogę tylko powiedzieć, że jestem dumny z mojego uniwerku, to genialna, super-nowatorska inicjatywa. Myślę, że uczestniczymy w prawdziwej rewolucji w świecie edukacji. Oto prawdziwe laboratorium e-naukowe! To nawet nie laboratorium, to rzeczywistość!!!" - napisał w komentarzu jeden ze studentów.

Źródło: Blog des managers intranet

> Tag: , , , , ,

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

thank you for your link.

would you be so kind to put a translation in english of your post in order to help our audience to fully benefit from your input ?

Best regards,

Gil

Anonimowy pisze...

Even in Polska. Great !! I didn't know that our university crosses the world ....