Jakie strony internetowe odwiedzają zamożni internauci? Co lubią oglądać w sieci? Na stronach o jakiej tematyce spędzają najwięcej czasu? Gdzie wykonują najwięcej odsłon? Odpowiedzi na tego typu pytania dostarcza najnowszy raport: „Zainteresowania polskich internautów 2006”, przygotowany przez firmę badawczą Gemius.
Gemius wyszczególnił 12 kategorii tematycznych, które grupują serwisy i witryny podejmujące podobną tematykę:
Witryny z kategorii Kultura i rozrywka nie tylko przyciągnęły największą liczbę użytkowników, ale także to na nich spędzano najwięcej czasu (średnio 5 godz. 6 min. oraz 35 sek.) oraz dokonano największej liczby odsłon (przeciętnie 282,77).
Liczba internautów w Polsce systematycznie wzrasta. W marcu br. z internetu korzystało 12,2 mln osób, ponad 28 proc. więcej niż rok temu.
Polscy internauci to osoby dobrze wykształcone (36,12 proc. – deklaruje wykształcenie wyższe, niepełne wyższe lub licencjat) i stosunkowo młode (46,44 proc. internautów ma mniej niż 25 lat).
W internecie poszukują rozrywki i porad, sprawdzają bieżące wiadomości i rozwijają własne hobby, na czatach, listach dyskusyjnych oraz serwisach randkowych nawiązują przyjaźnie…
W porównaniu do roku ubiegłego, internauci spędzają w sieci więcej czasu, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu br. typowy internauta poświęcił na przeglądanie stron WWW 27 godz. 22 min. i 31 sek. oraz wykonał w tym czasie 1642,31 odsłon. Dla porównania w marcu 2005 średni czas na użytkownika wyniósł 20 godz. 15 min. i 2 sek., natomiast średnia liczba odsłon 1204,64.
Znacznie większa, niż chociażby kilka lata temu, aktywność kobiet w sieci sprzyja rozwojowi serwisów tematycznych odpowiadających potrzebom i zainteresowaniom internautek.
Witrynami najczęściej odwiedzanymi przez kobiety – jak czytamy w raporcie – są te zgrupowane w kategoriach:
Osoby zamożne, zarabiające miesięcznie ponad 3000 zł netto najchętniej odwiedzają witryny zgrupowane w kategoriach:
Źródło: Gemius
> Tag: internet
Gemius wyszczególnił 12 kategorii tematycznych, które grupują serwisy i witryny podejmujące podobną tematykę:
- Informacje
- Publicystyka
- Media
- Kultura i rozrywka
- Motoryzacja
- Biznes
- Finanse
- Prawo,
- Budownictwo i nieruchomości
- Edukacja
- Sport
- Styl życia
- Turystyka
- Nowe technologie
- Praca i Społeczności.
Witryny z kategorii Kultura i rozrywka nie tylko przyciągnęły największą liczbę użytkowników, ale także to na nich spędzano najwięcej czasu (średnio 5 godz. 6 min. oraz 35 sek.) oraz dokonano największej liczby odsłon (przeciętnie 282,77).
Liczba internautów w Polsce systematycznie wzrasta. W marcu br. z internetu korzystało 12,2 mln osób, ponad 28 proc. więcej niż rok temu.
Polscy internauci to osoby dobrze wykształcone (36,12 proc. – deklaruje wykształcenie wyższe, niepełne wyższe lub licencjat) i stosunkowo młode (46,44 proc. internautów ma mniej niż 25 lat).
W internecie poszukują rozrywki i porad, sprawdzają bieżące wiadomości i rozwijają własne hobby, na czatach, listach dyskusyjnych oraz serwisach randkowych nawiązują przyjaźnie…
W porównaniu do roku ubiegłego, internauci spędzają w sieci więcej czasu, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu br. typowy internauta poświęcił na przeglądanie stron WWW 27 godz. 22 min. i 31 sek. oraz wykonał w tym czasie 1642,31 odsłon. Dla porównania w marcu 2005 średni czas na użytkownika wyniósł 20 godz. 15 min. i 2 sek., natomiast średnia liczba odsłon 1204,64.
Znacznie większa, niż chociażby kilka lata temu, aktywność kobiet w sieci sprzyja rozwojowi serwisów tematycznych odpowiadających potrzebom i zainteresowaniom internautek.
Witrynami najczęściej odwiedzanymi przez kobiety – jak czytamy w raporcie – są te zgrupowane w kategoriach:
- Styl życia,
- Praca
- Edukacja.
Osoby zamożne, zarabiające miesięcznie ponad 3000 zł netto najchętniej odwiedzają witryny zgrupowane w kategoriach:
- Budownictwo i nieruchomości
- Biznes
- Finanse
- Prawo
- Turystyka
- Sport
- Motoryzacja
- Informacje
- Publicystyka
- Media.
Źródło: Gemius
> Tag: internet
Komentarze
Jeśli dodać, że sam dostęp do sieci jest towarem raczej ekskluzywnym (a więc jej użytkownicy są raczej ludźmi zamożnymi), to powstaje pytanie, gdzie jest do diabła zależność przyczynowo skutkowa :)
Ale to pewnie wynik ogromnej popularności internetu wśród młodych ludzi. Niemniej, sądziłem, że serwisy społecznościowe są jednak bardziej "poczytne" (vide biznes.net, który dla młodzieży raczej nie jest).
pozdrawiam serdecznie!