Wydawcy tradycyjnych mediów tak bardzo myślą o druku, że gubią właściwą perspektywę i szansę na właściwe zmiany
„Większość tradycyjnych wydawców stara się chronić swoje media i tak bardzo myślą o druku, że gubią właściwą perspektywę i szansę na właściwe zmiany" - mówi w wywiadzie dla Internet Standard Colin Crawford, wiceprezes wydawnictwa IDG, autor bloga colincrawford.
Przeczytałerm ten wywiad jednym tchem, gdyż porusza on tematy, o których staram się jak najczęściej pisać na moim blogu, a które z takim trudem przebijają się do świadomości wydawców tradycyjnych mediów.
Crawford potwierdza, że coraz więcej osób spędza coraz więcej czasu w internecie. Niektorzy już spędzają więcej czasu online niż czytając prasę czy oglądając telewizję. A to oznacza, że budżety reklamowe będą rosnąć.
Według Crawforda marketerzy w Stanach Zjednoczonych przeznaczają już około 6% budżetów na reklamę w internecie. W Australii do internetu trafia już 10% reklamowych budżetów, a w Polsce zaledwie 2%. Rynek amerykański jest o około 1,5 roku do przodu w stosunku do rynków europejskich, ale zmiany w internecie przebiegają tak szybko, że ta różnica zniweluje się w ciągu kilku lat.
Źródło: Internet Standard
> Tag:media, internet, reklama
Przeczytałerm ten wywiad jednym tchem, gdyż porusza on tematy, o których staram się jak najczęściej pisać na moim blogu, a które z takim trudem przebijają się do świadomości wydawców tradycyjnych mediów.
Crawford potwierdza, że coraz więcej osób spędza coraz więcej czasu w internecie. Niektorzy już spędzają więcej czasu online niż czytając prasę czy oglądając telewizję. A to oznacza, że budżety reklamowe będą rosnąć.
Według Crawforda marketerzy w Stanach Zjednoczonych przeznaczają już około 6% budżetów na reklamę w internecie. W Australii do internetu trafia już 10% reklamowych budżetów, a w Polsce zaledwie 2%. Rynek amerykański jest o około 1,5 roku do przodu w stosunku do rynków europejskich, ale zmiany w internecie przebiegają tak szybko, że ta różnica zniweluje się w ciągu kilku lat.
„To najbardziej ekscytujący czas dla wydawców. Oczywiście to jest też wyzwanie, szczególnie dla takich firm, które przez dłuższy czas prowadziły swój biznes w sposób tradycyjny i chcą go chronić. Trzeba przekształcić całą kulturę korporacyjną. Firma musi się zmienić, a ludzie uczyć od początku nowych umiejętności. Może ci niechętni zmianom są za starzy, by zrozumieć potrzeby młodszego pokolenia, które chce być online?" - zastanawia się Crawford.
Źródło: Internet Standard
> Tag:media, internet, reklama
Komentarze