„Le Monde" traci pieniądze na wydaniu papierowym, ale zarabia na internecie

Francuska grupa prasowa Le Monde zanotuje w 2006 r. stratę w wysokości 8 do 10 milionów euro - zapowiada, w wywiadzie dla Les Echos, prezes francuskiego dziennika „Le Monde", Jean-Marie Colombani.

Sam dziennik „Le Monde" straci ok. 4 miliony euro. Zarobi natomiast na Internecie: ok. 1,5 miliona euro zysku z dochodów w wysokości 10 do 11 milionów euro.

By ratować swoją sytuację, „Le Monde" zainwestował w projekt darmowego dziennika. Zamierza wydawać go z francuskim magnatem mediowym Vincent Bolloré, który w czerwcu br. uruchomił już swój pierwszy darmowy tytuł „Direct Soir".

Prasa francuska przeżywa obecnie największy kryzys w swojej historii:
  • jej obroty wzrosły w 2005 r. zaledwie o 0,2% w stosunku do 2004 r., wg lipcowego raportu Direction du Développement des Médias (DDM).
  • traci ona czytelników (spadek sprzedaży o 2,6% w stosunku do poprzedniego roku)
  • traci też reklamy (- 0,6%).
Najmniej tracą dzienniki lokalne (-0,4%), najwięcej dzienniki krajowe (-3,9%). Tylko prasa darmowa się rozwija. Jej obroty wzrosły o 5% w 2005 r., wg DDM.

Zródło: Tout sur la com, „Le Nouvel Observateur"

> Tag: , , ,

Komentarze