Time zamyka serwis internetowy dla facetów, którzy nudzą się w pracy

Mężczyźni to jednak trudna grupa docelowa i chyba rzadko nudzą się w pracy. Przekonał sie o tym Time Warner, ktory zamyka jutro serwis online Office Pirates, zaledwie sześć miesięcy po jego premierze.

Serwis był przeznaczony dla internautów, którzy nudzą się w pracy. Tematy typowe dla facetów, jak auto i sport, podane z przymrużeniem oka.

Pomysł ciekawy na pierwszy rzut oka. Ale piraci nie dopisali: „tylko" 450 tys. użytkowników w sierpniu br., 360 tys. w lipcu i 150 tys. w maju.

Time Warner uznał, że serwis przyciągnął zbyt mało użytkowników. Za mało, by móc się pochwalić przed Wall Street.

A Time Warner, tak jak wydawnictwo Knight Ridder (którego udziałowcy pozbyli sie w kilka miesięcy), czy polska Agora (która zamknęła dziennik „Nowy Dzień" po trzech miesiącach istnienia) żyje pod presją giełdy.

Dla firm tej wielkości liczą się tylko duże sukcesy. Może Time lepiej by zrobił stawiając jednak na kobiety?

Źródło: Ad Age

> Tag: ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
Mysle sobie, ze mezczyzni to rzeczywiscie trudna (czytaj: specyficzna) grupa docelowa, tym bardziej jesli (szczegolnie tych najbardziej interesujacych z pkt. widzenia marketerow - czyli miedzy ca 28-45 lat)bedzie sie postrzegac wylacznie przez pryzmat golych panienek,szybkich samochodow i gadzetow hi-tech.
Moze ktos kiedys sobie zada trud i przestanie patrzec ta grupe docelowa inaczej niz przez pryzmat neandertala co do jaskini przyciaga pokarm ....

Mysle, ze ciekawym materialem do analizy jest czytelnictwo pism specjalistycznych czy hobbistycznych ....
Np. za stricte "meski" postrzegany jest Playboy .... Na jego podstawie (lub jemu podobnych) wieszczy sie, ze mezczyzni to juz niczego nie czytaja i jedynie mysla o piwie przed TV ....

a czy ktos sobie zadal trud, zeby porownac np. czytelnictwo Playboya i np. PC Format ? Co z tego, ze pisma w tresci nie porownywalne, skoro ten drugi (ze powiem kolokwialnie) nakrywa czapka Playboya zarowno w wielkosci sprzedazy egzemplarzowej jak i czytelnictwa ...
Argument dot. roznicy wieku Czytelnikow tych dwoch magazynow tez sie nie obroni (tzn. ze niby PCF czytaja tylko dzieciaki) ....

wiec moze jednak nie ma co tworzyc na sile meskich odpowiednikow prasy/wortali kobiecych lecz stworzyc produkt pod te miejsca gdzie owi faceci sa ... :)
moze warta ta grupe jesc mala lyzka z kilku garnkow a nie probowac nabrac chochla z kotla ? ;D