Webradio, czyli radio w internecie, ma same zalety: jest trendy, nie wymaga żadnych, lub prawie żadnych inwestycji, a może dużo dać. Szczególnie w sytuacji bezprzewodowego połączenia z internetem, np. przez Wi-Fi.
Szefowie francuskiej stacji radiowej NRJ (odpowiednika polskiego RMF) znakomicie to zrozumieli. Po stworzeniu NRJ Extravagance, NRJ MasterMix, NRJ Pop i pięciu innych projektów, kontynuują oni z dużą determinacją dywersyfikację swojego biznesu medialnego.
Grupa NRJ, która uruchomiła już własny, cyfrowy kanał telewizyjny NRJ12, oczywiście wzorowany na MTV, i stała się wirtualnym operatorem telefonii komórkowej (NRJ Mobile), planuje w październiku premierę dwóch nowych internetowych, tematycznych stacji radiowych:
Co Państwo o tym myślicie?
Źródło: 01.Net
> Tag: media, radio, webradio, internet,
Szefowie francuskiej stacji radiowej NRJ (odpowiednika polskiego RMF) znakomicie to zrozumieli. Po stworzeniu NRJ Extravagance, NRJ MasterMix, NRJ Pop i pięciu innych projektów, kontynuują oni z dużą determinacją dywersyfikację swojego biznesu medialnego.
Grupa NRJ, która uruchomiła już własny, cyfrowy kanał telewizyjny NRJ12, oczywiście wzorowany na MTV, i stała się wirtualnym operatorem telefonii komórkowej (NRJ Mobile), planuje w październiku premierę dwóch nowych internetowych, tematycznych stacji radiowych:
- stacja Rire et Chansons, czyli Śmiech i Piosenki. Wyróżnik: skecze słynnych francuskich komików, jak Coluche czy Jean-Marie Bigard. Rire et Chansons zamierza również promować nowe komediowe talenty.
- stacja Chérie FM Zen z ramówką „soft et jazzy", na bazie marki Cherie FM.
- Nostalgie 60,
- Nostalgie 70,
- oraz kilka Nostalgie dedykowanych jednemu rodzajowi muzyki, np. Nostalgie Rock Legend.
Co Państwo o tym myślicie?
Źródło: 01.Net
> Tag: media, radio, webradio, internet,
Komentarze
Działy sprzedaży reklam w gazetach regionalnych z wielkim trudem sprzedają internet, a już wolę nie myśeć co by było w przypadku webradia...
zazdroszczę Panu tego internetowego optymizmu :-)
moim skromnym zdaniem nie jest łatwo tradycyjnej firmie przełączyć się na Internet... glownie winni sa ludzie i ich pojmowanie internetu wg swojego zainteresowania i uswiadomienia oraz bledne pojmowanie inwestycji w internecie (oczekiwanie szybkiego bezposredniego zwrotu co jest praktycznie nie mozliwe)
poza tym jest niewiele rzeczy które maja same zalety (a moze nawet takowej rzeczy w ogole nie ma)...
web radio to pomysl OK...ale poki wszedzie na dworze nie bedzie krolowal bezprzewodowy internetowy dostep do internetu (np WiMax,UMTS) i nie bedziemy mogli sluchac radia internetowego w samochodzie to moze byc klopot.....ale jak najbardziej jestem za podcastami ktore mozemy sobie archiwizowac i sluchac :)
pozdrawiam!
1. Myśle, że mniej tu chodzi o optymizm a bardziej o wizję jutra mediów. A wizja ta jest optymistyczna, gdyż zaklada, że tradycyjne media obudzą się z letargu.
2. Internet to biznes, ale w perspektywie kilku - albo i więcej - lat. Wydawcy, ktorzy mówią o szybkiej stopie zwrotu w internecie jeszcze tego biznesu nie zrozumieli. Ale zrozumieją na pewno, bo nie mają wyboru?
3. Webradio to oczywiście Wi-Fi! Dziękuję za uwagę.
Dzieki nim, dobra polska marka medialna moglaby stac sie popularna poza granicami kraju tworzac mozliwosc utworzenia oddzialu takiej firmy w innym kraju.
Jesli nawet nie, to warto zaznaczyc ze nadawanie streamow internetowych to dla koncernu medialnego praktycznie zero dodatkowych kosztow (moze wykorzystac ten sam sprzet i to samo lacze sieciowe), a duza korzysc dla ludzi czesto wyjezdzajacych za granice...