Dwaj najwięksi wydawcy dzienników ogólnopolskich, Axel Springer i Agora, szykują cięcia kosztów i zatrudnienia w swych tytułach - donosi PAP i „Rzeczpospolita".
Axel Springer zwolni, wg PAP i „Rzeczpospolitej", ok. 30 osób w „Fakcie" i tyle samo w „Dzienniku". Główny konkurent „Gazety Wyborczej" pierwsze cięcia zatrudnienia przeprowadził pod koniec lipca.
Agora, wg „Dziennika", zamierza wręczyć wypowiedzenie aż 250 z 3,6 tys. pracowników spółki. Ci ostatni obawiają się, że rzeczywiste redukcje mogą sięgnąć nawet 500 osób, podobnie jak podczas zwolnień grupowych przed dwoma laty.
Z moich informacji wynika, że Orkla Press, która sprzedała swoje gazety brytyjskiemu inwestorowi, rownież przygotowuje się do zwolnień w swoich dziennikach regionalnych.
Obawiam się, że to dopiero początek fali zwolnień w polskiej płatnej prasie. Będzie ona coraz bardziej dotkliwie odczuwać utratę przychodów z:
Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy (piszę o tym praktycznie od początku istnienia bloga Media Cafe) - idą złe czasy dla dziennikarzy.
> Tag: media, prasa, dzienniki, dziennikarstwo. informacja, internet, reklama, biznes prasowy
Axel Springer zwolni, wg PAP i „Rzeczpospolitej", ok. 30 osób w „Fakcie" i tyle samo w „Dzienniku". Główny konkurent „Gazety Wyborczej" pierwsze cięcia zatrudnienia przeprowadził pod koniec lipca.
Agora, wg „Dziennika", zamierza wręczyć wypowiedzenie aż 250 z 3,6 tys. pracowników spółki. Ci ostatni obawiają się, że rzeczywiste redukcje mogą sięgnąć nawet 500 osób, podobnie jak podczas zwolnień grupowych przed dwoma laty.
Z moich informacji wynika, że Orkla Press, która sprzedała swoje gazety brytyjskiemu inwestorowi, rownież przygotowuje się do zwolnień w swoich dziennikach regionalnych.
Obawiam się, że to dopiero początek fali zwolnień w polskiej płatnej prasie. Będzie ona coraz bardziej dotkliwie odczuwać utratę przychodów z:
- sprzedaży egzemplarzowej (która spada regularnie od wielu lat),
- ogłoszeń drobnych (przenoszą się do internetu, gdzie będą darmowe, stad ruch wyprzedzeniowy Agory, która stworzyła portal darmowych ogłoszeń drobnych na wzór craiglist.org)
- reklamy, która na razie dopisuje, ale z czasem podąży za czytelnikami do internetu.
Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy (piszę o tym praktycznie od początku istnienia bloga Media Cafe) - idą złe czasy dla dziennikarzy.
> Tag: media, prasa, dzienniki, dziennikarstwo. informacja, internet, reklama, biznes prasowy
Komentarze
Oby kryteria doboru pracowników do wypowiedzeń były metytoryczne, a nie polityczne (martwię się szczególnie o Agorę, której polityka kadrowa jest jednak dziwaczna).