Łączne przychody 100 największych firm medialnych w Stanach Zjednoczonych wyniosły w ubiegłym roku 268 mld dolarów, czyli o 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Aż o 20 proc. wzrosły dochody portali internetowych, choć mają one zaledwie 6 proc. udziału w amerykańskim rynku mediów - informuje „Rzeczpospolita".
W rankingu tygodnika „Advertising Age" Time Warner, Comcast oraz Disney Corp. tworzą czołówkę setki największych amerykańskich firm medialnych.
Autorzy rankingu oceniający wyniki amerykańskich koncernów medialnych zauważają, że to dzięki Internetowi i nowym usługom sieci kablowych widoczne są tak duże wzrosty.
„Równie szybko zwiększają się wpływy sieci kablowych, które zarabiają głównie na dostarczaniu usług internetowych oraz ofertach skierowanych do posiadaczy telefonów komórkowych. To właśnie z tych źródeł kablówki uzyskały w zeszłym roku 103 mld dolarów, a to 12,5 proc. więcej niż rok wcześniej" - pisze „Rzeczpospolita".
Natomiast przychody amerykańskich wydawców gazet, magazynów oraz stacji telewizyjnych rosną o wiele wolniej:
- Tylko o 2 proc. wzrosły przychody wydawców gazet w ubiegłym roku w stosunku do roku poprzedniego.
- 6 proc. - o tyle wzrosły w analogicznym okresie przychody magazynów. To lepiej, ale ciągle niewiele.
Według „Rzeczpospolitej" gazety starają się sprostać wymogom rzuconym przez nowoczesne media, inwestując tym samym w rozwój Internetu. Z badań firmy Nielsen/NetRatings przeprowadzonych na zlecenie Amerykańskiego Stowarzyszenia Dzienników wynika, że w pierwszej połowie roku strony internetowe dzienników odwiedzało 55,5 mln osób miesięcznie, czyli o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej.
„To, co się dzieje na rynku medialnym za Atlantykiem, staje się coraz bardziej widoczne również w Polsce" - twierdzi "Rzeczpospolita".
Cytowany przez dziennik Jacek Kołtonik, z domu mediowego Initiative, uważa, że w niedługim czasie wszystkie media zaczną korzystać z cyfrowych platform, umożliwiając tym samym dostęp do informacji i rozrywki o każdej porze i w każdym miejscu.
Źródło: „Rzeczpospolita"
> Tag: media, prasa, dzienniki, reklama, biznes prasowy, internet
Komentarze
Dzisiejszy Press pisze, że nowy portal Dziennika (dziennik.pl) będzie publikował tylko fragmenty artykułów (tak!) oraz nie będzie posiadał e-wydania w ogóle.
Ja już nie wiem, co będzie robić tam kilkudziesięcioosobowy zespół podobno?
Skąd takie lekceważące podejście do internetu w dzisiejszych czasach? A może to po prostu lekceważące podejście do czytelników?