Blog Media Cafe Polska obchodzi dziś swoje pierwsze urodziny. Rok temu, otworzyłem blog na platformie blogowej należącej do Google, Blogger.com.
Namówił mnie do tego mój przyjaciel Jeff Mignon, Francuz mieszkający w Nowym Jorku, założyciel firmy konsultingowej 5W Mignon-Media, laureat dwóch Oscarów za design dzienników (przyznawanych przez Society of News Design) i mój były wspólnik w Mediapolis. Jeff prowadzi znany w europejskiej branży medialnej blog Media Cafe po francusku. Pilotował mnie przez telefon przy zakładaniu bloga, tłumacząc zawiłości techniczne.
Pierwszy mój wpis był - oczywiście - o mediach i o internecie. Czytając w nieistniejącym już dziś „Businessweek Polska" raport specjalny pt. „To całkiem nowa sieć. Nadszedł czas, żebyś został jej twórcą", zrozumiałem, że jeżeli coraz wiecej konsumentów mediów potrafi nie tylko znaleźć w internecie teksty, zdjęcia, audio, wideo, ale również je stworzyć, to oznacza, że tradycyjne media: prasa, radio i TV tracą swoją pozycję na rzecz Google, Craiglist czy MySpace. Rzeczywistość potwierdziła te obawy, choć jeszcze widać to lepiej w USA i w krajach Europy Zachodniej niż w Polsce.
W ciągu roku, na Media Cafe Polska powstało prawie 1000 wpisów (a dokładnie - 989, wg statystyk Bloggera), czyli średnio 2,7 wpisów dziennie. Mój blog odwiedziło w sumie ponad 120 tys. użytkowników, co daje średnią ok. 10 tys. użytkowników miesięcznie, wg Site Meter.
Dziękuję wszystkim czytelnikom, dziękuję za maile i za komentarze. Dalszy ciąg już za chwilę. Serdecznie zapraszam.
> Tag: internet, blog, Media Cafe Polska
Namówił mnie do tego mój przyjaciel Jeff Mignon, Francuz mieszkający w Nowym Jorku, założyciel firmy konsultingowej 5W Mignon-Media, laureat dwóch Oscarów za design dzienników (przyznawanych przez Society of News Design) i mój były wspólnik w Mediapolis. Jeff prowadzi znany w europejskiej branży medialnej blog Media Cafe po francusku. Pilotował mnie przez telefon przy zakładaniu bloga, tłumacząc zawiłości techniczne.
Pierwszy mój wpis był - oczywiście - o mediach i o internecie. Czytając w nieistniejącym już dziś „Businessweek Polska" raport specjalny pt. „To całkiem nowa sieć. Nadszedł czas, żebyś został jej twórcą", zrozumiałem, że jeżeli coraz wiecej konsumentów mediów potrafi nie tylko znaleźć w internecie teksty, zdjęcia, audio, wideo, ale również je stworzyć, to oznacza, że tradycyjne media: prasa, radio i TV tracą swoją pozycję na rzecz Google, Craiglist czy MySpace. Rzeczywistość potwierdziła te obawy, choć jeszcze widać to lepiej w USA i w krajach Europy Zachodniej niż w Polsce.
W ciągu roku, na Media Cafe Polska powstało prawie 1000 wpisów (a dokładnie - 989, wg statystyk Bloggera), czyli średnio 2,7 wpisów dziennie. Mój blog odwiedziło w sumie ponad 120 tys. użytkowników, co daje średnią ok. 10 tys. użytkowników miesięcznie, wg Site Meter.
Dziękuję wszystkim czytelnikom, dziękuję za maile i za komentarze. Dalszy ciąg już za chwilę. Serdecznie zapraszam.
> Tag: internet, blog, Media Cafe Polska
Komentarze
Gratuluję wytrwałości!
Wcześniej nie czytałem blogów...od tego zacząłem...poziom tego bloga spowodował, że zacząłem poszukiwać innych równie dobrych.
Polecam wszystkim którzy czytają to przypadkowo a nie są stałymi czytelnikami.
Powodzenia autorowi i wszystkiego dobrego!
Pozdrawiam
Kris
Wcześniej nie czytałem blogów...od tego zacząłem...poziom tego bloga spowodował, że zacząłem poszukiwać innych równie dobrych.
Polecam wszystkim którzy czytają to przypadkowo a nie są stałymi czytelnikami.
Powodzenia autorowi i wszystkiego dobrego!
Pozdrawiam
Kris
Mnie mój blog także wciągnął na dobre, jednak 2,7 wpisu dziennie to wynik godny pozazdroszczenia. Mówiąc już o twardych statystykach, to jestem Ciekaw ile godziń dziennie przeznaczasz na blogowanie.
choć czasami Pańska interpretacja internetowej historii i net-zjawisk doprowadzała mnie do czerwoności ... to na pewno jest to blog ważny i niebanalny.
Wytrwałości i inspiracji!
Od 1 do 7 godz. dziennie.
Najczesciej 1-2 godz. 5-7 godz. - kiedy pisze kilka tekstow i zajmuje sie konfiguracja roznych narzedzi na blog.