W 2007 r. prasa amerykańska zarobi na reklamie więcej o 1,2% niż w tym roku. Będzie to możliwe dzięki przychodom z internetu, które zrekompensują stagnację w sprzedaży wydawnictw papierowych - przewiduje Newspaper Association of America (NAA).
Całkowite przychody z reklamy w mediach amerykańskich wyniosą w 2007 r. 50,1 miliardów dolarów, wg NAA. Po stronie kosztów, największą pozycję stanowić będą wersje papierowe gazet - 46,9 miliardów dolarów. Kosztowały one praktycznie tyle samo w tym roku.
NAA spodziewa się, że budżety reklamowe w internecie wzrosną w przyszłym roku o 22%, do 3,2 miliardów dolarów. To ciągle niewiele w stosunku do przychodów generowanych przez print.
Ta prognoza, choć optymistyczna, odzwierciedla problemy z jakimi boryka się prasa amerykańska. Traci ona czytelników, którzy migrują do internetu, a za nimi podążąją reklamodawcy.
W Europie, wydatki na reklamę w internecie będą rosły równie dynamicznie. Według sieci domów mediowych ZenithOptimedia, cytowanej dziś przez Audience, wzrosną one w 2007 r. aż 28,2%. W innych mediach, jak prasa czy telewizja, wzrost ten wyniesie zaledwie 3,9%.
Źródło: Reuters (via Yahoo), Audience
> Tag: media, prasa, dzienniki, biznes prasowy, internet, model biznesowy, reklama
Całkowite przychody z reklamy w mediach amerykańskich wyniosą w 2007 r. 50,1 miliardów dolarów, wg NAA. Po stronie kosztów, największą pozycję stanowić będą wersje papierowe gazet - 46,9 miliardów dolarów. Kosztowały one praktycznie tyle samo w tym roku.
NAA spodziewa się, że budżety reklamowe w internecie wzrosną w przyszłym roku o 22%, do 3,2 miliardów dolarów. To ciągle niewiele w stosunku do przychodów generowanych przez print.
Ta prognoza, choć optymistyczna, odzwierciedla problemy z jakimi boryka się prasa amerykańska. Traci ona czytelników, którzy migrują do internetu, a za nimi podążąją reklamodawcy.
W Europie, wydatki na reklamę w internecie będą rosły równie dynamicznie. Według sieci domów mediowych ZenithOptimedia, cytowanej dziś przez Audience, wzrosną one w 2007 r. aż 28,2%. W innych mediach, jak prasa czy telewizja, wzrost ten wyniesie zaledwie 3,9%.
Źródło: Reuters (via Yahoo), Audience
> Tag: media, prasa, dzienniki, biznes prasowy, internet, model biznesowy, reklama
Komentarze
najciekawsze w tym wszystkim, a związane z coraz to większą dawką dolarów, będą nowe formy reklamy.