Przetasowania na rynku mediów internetowych nabierają przyśpieszenia. Florian Fels, prezes wydawnictwa Axel Springer Polska został wczoraj nowym członkiem Rady Nadzorczej portalu Bankier.pl. Jego obecność w radzie ma na celu wzmocnienie pozycji portalu na rynku mediów - poinformował oficjalnie Bankier.pl (dziękuję Michałowi).
Dla Springera, który uruchomił kilka dni temu serwis internetowy Dziennik.pl, ten alians jest częścią nowej strategii internetowej koncernu:
Bankier.pl jest jednym z największych polskich portali finansowych (notowanym na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od czerwca br.). Portal od początku tego roku próbuje wyjść rozszerzyć swoją działalnośc biznesową. Własnymi siłami uruchomił serwis multimedialny Bankier.TV o tematyce ekonomicznej i finansowej.
Duże wydawnictwa próbują zdywersyfikować swoją działalność biznesową, by przetrwać przez najbliższe 20-30 lat, a tego klasyczny biznes prasowy już nie gwarantuje.
Koncentracja na rynku polskich mediów internetowych była nieunikniona. A portale to łakomy kąsek, bo przyciągają wielu internautów i generują największe przychody.
Najwięksi gracze z segmentu mediów tradycyjnych mają tu dwie podstawowe strategie:
Jedno jest pewne: wielka wyprzedaż w internecie dopiero się zaczyna.
> Tag: media, prasa, dzienniki, tygodniki, biznes prasowy, internet, model biznesowy, telewizja, Agora, Gazeta Wyborcza, Springer
Dla Springera, który uruchomił kilka dni temu serwis internetowy Dziennik.pl, ten alians jest częścią nowej strategii internetowej koncernu:
"Internet jako medium pozostaje strategicznym obszarem zainteresowań Wydawcy, a startujący właśnie serwis Dziennik online stanowi pierwszy etap realizacji tej strategii" – tak Fels zarysował w momencie startu serwisu nowy kierunek rozwoju Springera, wydawcy m.in. „Newsweeka", „Faktu" i „Dziennika".
Bankier.pl jest jednym z największych polskich portali finansowych (notowanym na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od czerwca br.). Portal od początku tego roku próbuje wyjść rozszerzyć swoją działalnośc biznesową. Własnymi siłami uruchomił serwis multimedialny Bankier.TV o tematyce ekonomicznej i finansowej.
Duże wydawnictwa próbują zdywersyfikować swoją działalność biznesową, by przetrwać przez najbliższe 20-30 lat, a tego klasyczny biznes prasowy już nie gwarantuje.
Koncentracja na rynku polskich mediów internetowych była nieunikniona. A portale to łakomy kąsek, bo przyciągają wielu internautów i generują największe przychody.
Najwięksi gracze z segmentu mediów tradycyjnych mają tu dwie podstawowe strategie:
- albo budują swoje internetowe imperium własnymi siłami, jak Agora, wydawca m. in. „Gazety Wyborczej",
- albo szukają aliansów strategicznych lub kupują tzw. "pure players" internetowych, tak jak to robi Axel Springer, inne niemieckie wydawnictwo prasowe - Handelsblatt (który został w czerwcu br. głównym udziałowcem portalu finansowego Money.pl), lub grupa ITI (która stała się głównym udziałowcem portalu Onet.pl). Kupując radio RMF FM, wydawnictwo Bauer nabyło też mniejszościowe udziały w portalu interia.pl, może w nadziei na wzmocnienie swojej pozycji w dalszej perspektywie czasowej.
Jedno jest pewne: wielka wyprzedaż w internecie dopiero się zaczyna.
> Tag: media, prasa, dzienniki, tygodniki, biznes prasowy, internet, model biznesowy, telewizja, Agora, Gazeta Wyborcza, Springer
Komentarze
podsumowujac przyszlosc rysuje sie interesujaco