Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób, które odchodzą od tradycyjnego odbioru radia i telewizji. Coraz liczniejsze jest za to grono tych, którzy decydują się na kontakt z tymi mediami przez internet. Tak wynika z ostatniego badania Gemius „Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów przez internautów”.
Ponad 30 proc. internautów ogląda telewizję za pośrednictwem sieci, a 70 proc. w podobny sposób odbiera stacje radiowe.
Według raportu Gemius, w dniu poprzedzającym badanie telewizję oglądał co drugi internauta (55 proc.) Jednocześnie zainteresowanie polskich użytkowników sieci telewizją systematycznie spada. W porównaniu z październikiem 2004 roku odsetek internautów deklarujących w dniu poprzedzającym badanie oglądanie telewizji zmniejszył się o 20 proc.
Polscy internauci coraz częściej decydują się na oglądanie telewizji przez internet. W listopadzie br. internetowy odbiór telewizji deklarowało 33 proc. badanych, co oznacza wzrost o 18 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego, zaś o 83 proc. w porównaniu do danych pochodzących z października 2004.
Mimo obserwowalnego wzrostu zainteresowania użytkowników polskiej sieci telewizją internetową, jest ona nadal traktowana jako pewna innowacja, a nie alternatywny sposób korzystania z tego medium. Analiza częstotliwości oglądania telewizji za pomocą internetu pokazuje, że jest to w chwili obecnej czynność raczej okazjonalna - spośród badanych, którzy oglądają telewizję za pośrednictwem internetu, około 30 proc. robiło to tylko raz.
Zdaniem Anny Kopeć z Gemiusa:
Równocześnie, z roku na rok zwiększa się odsetek osób, które słuchają radia za pośrednictwem internetu. W październiku 2004 z tej formy odbioru radia korzystało 49 proc. badanych. Pod koniec ubiegłego roku było ich już 70 proc.
> Źródło: Gemius
> Tag: media, media tradycyjne, internet, radio, telewizja
Ponad 30 proc. internautów ogląda telewizję za pośrednictwem sieci, a 70 proc. w podobny sposób odbiera stacje radiowe.
Według raportu Gemius, w dniu poprzedzającym badanie telewizję oglądał co drugi internauta (55 proc.) Jednocześnie zainteresowanie polskich użytkowników sieci telewizją systematycznie spada. W porównaniu z październikiem 2004 roku odsetek internautów deklarujących w dniu poprzedzającym badanie oglądanie telewizji zmniejszył się o 20 proc.
Polscy internauci coraz częściej decydują się na oglądanie telewizji przez internet. W listopadzie br. internetowy odbiór telewizji deklarowało 33 proc. badanych, co oznacza wzrost o 18 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego, zaś o 83 proc. w porównaniu do danych pochodzących z października 2004.
Mimo obserwowalnego wzrostu zainteresowania użytkowników polskiej sieci telewizją internetową, jest ona nadal traktowana jako pewna innowacja, a nie alternatywny sposób korzystania z tego medium. Analiza częstotliwości oglądania telewizji za pomocą internetu pokazuje, że jest to w chwili obecnej czynność raczej okazjonalna - spośród badanych, którzy oglądają telewizję za pośrednictwem internetu, około 30 proc. robiło to tylko raz.
Zdaniem Anny Kopeć z Gemiusa:
„Wraz ze zwiększającym się zasięgiem internetu w Polsce będziemy mieć do czynienia z coraz dynamiczniejszym rozwojem telewizji dostępnej w sieci. Już dziś obserwujemy początek walki o internetowego odbiorcę. W ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy ten trend będzie jeszcze bardziej widoczny”.
Równocześnie, z roku na rok zwiększa się odsetek osób, które słuchają radia za pośrednictwem internetu. W październiku 2004 z tej formy odbioru radia korzystało 49 proc. badanych. Pod koniec ubiegłego roku było ich już 70 proc.
> Źródło: Gemius
> Tag: media, media tradycyjne, internet, radio, telewizja
Komentarze