Estoński „Aripaev", hiszpański „El Economista", niemiecki „Frankfurter Allegemaine Sonntagszeitung" i duński „Politiken" zostały wybrane najlepiej zaprojektowanymi dziennikiami roku 2006 w 28. edycji prestiżowego konkursu „World's Best-Designed Newspapers" zorganizowanego przez Society of News Design (SND).
To najwyższe wyróżnienie w branży grafiki prasowej na świecie. Nagroda SND jest w designie prasowym tym czym są Oskary w przemyśle filmowym.
Autorem szaty graficznej „Aripaev" jest Jacek Utko, dyrektor artystyczny szwedzkiej grupy Bonnier, poprzednio dyrektor artystyczny „Pulsu Biznesu".
To już drugi Oscar światowego designu dla polskiego grafika. Pierwszy otrzymał w 2004 r. za szatę graficzną „Pulsu Biznesu", którą stworzył wraz z Jeffem Mignonem z 5W Mignon-Media. „Puls Biznesu" wygrał też konkurs Grand Front na najlepszą okładkę roku 2005.
Jacek Utko jest laureatem ponad czterdziestu różnych nagród, co czyni z niego najbardziej utytułowanego grafika prasowego w Polsce.
„Miałem nadzieję na jakąś nagrodę, ale nie spodziewałem się głównej. Moja radość jest tym większa, że 'Aripaev' nie jest wielką gazetą i na dodatek wychodzi w małym kraju" - przyznaje Jacek Utko w rozmowie z Media Cafe.Utko podkreśla, że to bez wątpienia sukces całego zespołu estońskiego dziennika. „Bardzo dobrze mi się pracowało z moimi estońskimi kolegami. Widać u nich nie tylko talent, ale też i etos pracy, na poziomie niemieckim" - mówi Utko.
> Wiedzieć więcej:
W 2005 r. to „Rzeczpospolita" zdobyła, ex-equo z brytyjskim „The Guardian" Oskara światowego designu SND. Autorem makiety był Marek Knap, ówczesny dyrektor artystyczny dziennika, obecnie w Edipresse.
> Tag: media, prasa, dzienniki, design
Komentarze