Nie tylko w Polsce znikają darmowe gazety. Duński darmowy dziennik „Dato" przestał się ukazywać po zaledwie 8 miesiącach od startu. Okazał się nierentowny dla wydawcy, grupy prasowej Berlingske Officin.
Wydawca połączył go więc ze swoim drugim gratisem - „Urban", dystrybuowanym w metrze i w środkach masowego transportu, który walczy ze swoim szwedzkim konkurentem - „MetroXpress", wydawanym przez Metro International.
„Dato" był dostarczany do mieszkań i do domów, ale nie był czytany. Nie udało mu się też zdobyć wystarczająco dużo reklamodawców. Według duńskiego magazynu branżowego „Journalisten", cytowanego przez AFP, „Dato", „24timer" i „Nyhedsavisen" straciły odpowiednio: 161 mln euro, 201,1 mln euro i 214,8 mln euro od początku roku.
W Danii, liczącej 5,4 mln mieszkańców, wychodzi sześć darmowych dzienników o łącznym nakładzie ponad 1 mln egzemplarzy dziennie.
> Zródło: AFP (via Voila)
> Tag: media, prasa, dzienniki
Wydawca połączył go więc ze swoim drugim gratisem - „Urban", dystrybuowanym w metrze i w środkach masowego transportu, który walczy ze swoim szwedzkim konkurentem - „MetroXpress", wydawanym przez Metro International.
„Dato" był dostarczany do mieszkań i do domów, ale nie był czytany. Nie udało mu się też zdobyć wystarczająco dużo reklamodawców. Według duńskiego magazynu branżowego „Journalisten", cytowanego przez AFP, „Dato", „24timer" i „Nyhedsavisen" straciły odpowiednio: 161 mln euro, 201,1 mln euro i 214,8 mln euro od początku roku.
W Danii, liczącej 5,4 mln mieszkańców, wychodzi sześć darmowych dzienników o łącznym nakładzie ponad 1 mln egzemplarzy dziennie.
> Zródło: AFP (via Voila)
> Tag: media, prasa, dzienniki
Komentarze