Witryny internetowe amerykańskich gazet odnotowały wzrost o 5,3% liczby użytkowników w pierwszym kwartale 2007 r., według Newspaper Association of America (NAA).
NAA cytuje raport Nielsen/NetRatings, z którego wynika, że 59 milionów osób (czyli 37,6% „aktywnych" internautów), odwiedziło ok. 3,1 miliarda stron tych gazet w ciągu 3 miesięcy.
Dla wydawców gazet, to dobra wiadomość. Wzrost ruchu na ich stronach internetowych może przełożyć się na wzrost przychodów reklamowych. To zrekompensowałoby w części straty poniesione w wyniku spadku sprzedaży gazet.
Jest jednak pewien szkopuł. Otóż trzech wielkich wydawców: Gannett Co., The New York Times i Tribune ogłosiło kilka dni temu, że wzrost tych przychodów z reklamy online jest słabszy od spodziewanego. A to oznacza to, że wychodzenie z kryzysu spowodowanego utratą czytelników może trwać jeszcze dłużej.
> Źródło: Newspaper Association of America
> Tag: media, prasa, dzienniki, internet, reklama
NAA cytuje raport Nielsen/NetRatings, z którego wynika, że 59 milionów osób (czyli 37,6% „aktywnych" internautów), odwiedziło ok. 3,1 miliarda stron tych gazet w ciągu 3 miesięcy.
Dla wydawców gazet, to dobra wiadomość. Wzrost ruchu na ich stronach internetowych może przełożyć się na wzrost przychodów reklamowych. To zrekompensowałoby w części straty poniesione w wyniku spadku sprzedaży gazet.
Jest jednak pewien szkopuł. Otóż trzech wielkich wydawców: Gannett Co., The New York Times i Tribune ogłosiło kilka dni temu, że wzrost tych przychodów z reklamy online jest słabszy od spodziewanego. A to oznacza to, że wychodzenie z kryzysu spowodowanego utratą czytelników może trwać jeszcze dłużej.
> Źródło: Newspaper Association of America
> Tag: media, prasa, dzienniki, internet, reklama
Komentarze