Dziennik „Le Figaro" kupił największy serwis kulturalny online we Francji

Fala zakupów nowych mediów przez tradycyjne nabiera rozpędu we Francji. Dziennik „Le Figaro" kupił Evene, największy serwis kulturalny we Francji. Wzmocni on dodatek kulturalny „Figaroscope" na stronach lefigaro.fr.

Evene został uznany za najlepszy serwis 2006 roku i zdobył prestiżową nagrodę „Złoty Klik":
  • Jego tematyka: kino, muzyka, książki, teatr i sztuka. Znajdziemy tu artykuły, analizy, wywiady, zdjęcia i wideo.
  • Jego kalendarium obejmuje obecnie 2500 wydarzeń kulturalnych (koncerty, ekspozycje, sztuki teatralne, program kin, festiwali…).
  • Oferuje informacje w formie fiszek na temat 2500 autorów i artystów oraz 5000 filmów.
  • Wspólnota zbudowana wokół Evene liczy 300 tys. internautów.

Jego publiczność to głównie ludzie wykształceni, dynamiczni i zainteresowani wydarzeniami kulturalnymi. Dominują tu kobiety.

Evene przyciąga miesięcznie 1,5 miliona unikalnych użytkowników, według Médiamétrie-NetRatings. Serwis odnotował przychody na poziomie 1,8 miliona euro w 2006 roku i spodziewa się dwa razy tyle w tym roku.

Zakup Evene wpisuje się w długofalową strategię grupy Le Figaro, która podjęła decyzję o dynamicznym rozwoju nowych mediów. Serwis kulturalny zostanie włączony do departamentu Nowe Media.

Należą do niego m. in. lefigaro.fr (2,5 milionów unikalnch użytkowników), jdf.com, tvmag.com, sport24.com. Grupa ma także udziały w Aden Classifieds (serwis ogłoszeń drobnych) i bazarchic.com (e-commerce). Według Nielsen-NetRatings, wszystkie te witryny miały razem ponad 5 milionów unikalnych użytkowników w kwietniu 2007 roku.

> Źródło: „Le Figaro"

> Tag: , , ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
Kto to jest "unikalny użytkownik"?
Czy jest to osoba która czegoś/kogoś
unika,a może jest to użytkownik którego z jakichś powodów się unika?
Moja znajomość języka polskiego jest
niewystarczająca do zrozumienia tego
bełkotu.
Fakt, że czegoś Pan nie wie i nie rozumie nie oznacza, że chodzi o bełkot.

Oto definicja Wikipedii

Unikalny użytkownik - termin określający prawdopodobną liczbę pojedynczych osób korzystających z danego serwisu internetowego.

Do momentu wprowadzenia sposobów ustalania liczby unikalnych użytkowników liczyło się pojedyncze wizyty lub odsłony stron WWW. Liczba pojedynczych odsłon stron nie jest jednak dobrą miarą ich popularności, gdyż jedna osoba może ich wykonywać setki nawet jednego dnia.

Tzw. "unikalny użytkownik" jest zwykle rozpoznawany na podstawie mechanizmu cookie. Badanie to ma podstawową wadę, gdyż w rzeczywistości mierzy liczbę komputerów, z których następowały odsłony stron nie biorąc pod uwagę faktu, że z jednego komputera może korzystać wiele osób, oraz że jedna osoba może korzystać z wielu komputerów. Aby uwiarygodnić statystycznie wyniki oparte na mechanizmie cookie bierze się pod uwagę dane o średniej liczbie użytkowników jednego komputera. W ten sposób funkcjonuje np. usługa Net Track.