Przegląd prasy 1.06.07

  • Amerykańskie gazety zwiększają przychody online
    Amerykańskie grupy wydawnicze odnotowały w I kwartale 2007 wzrost przychodów z reklamy online na poziomie 22%. Odczuwalny wzrost w tym sektorze nie był jednak na tyle wysoki, aby pokryć straty, wynikające z dużego spadku przychodów ze sprzedaży reklam drukowanych.
    > Źródło: Gazeta.pl
    > Tag: , , , ,
  • Warner Bros. partnerem serwisu społecznościowego Grono.net
    Serwis społecznościowy grono.net nawiązał współpracę partnerską z wytwórnią Warner Bros. Na przedpremierowe pokazy kinowych hitów zapraszani będą użytkownicy serwisu społecznościowego grono.net.
    > Źródło: „Press"
    > Tag: ,
  • Nowe studio programów informacyjnych Interia.pl
    W czerwcu portal Interia.pl zamierza uruchomić w Warszawie studio do produkcji programów informacyjnych.
    > Źródło: „Press"
    > Tag: ,
  • Agencja interaktywna K2 idzie na giełdę
    Agencja interaktywna K2 Internet jako pierwsza polska spółka tej branży idzie na giełdę. Wczoraj złożyła w KNF prospekt emisyjny. Działająca od 10 lat firma zatrudnia 100 osób, pracuje np. dla Nokii, Coca-Coli oraz Ikei. W ubiegłym roku K2 (wraz ze swoim domem mediowym ACR) miała przychody 16 mln zł i 1,1 mln zł zysku netto.
    > Źródło: Gazeta.pl
    > Tag:
  • Serwis Last.fm przejęty przez CBS
    Spółka medialna CBS Corp. przejęła największy społecznościowy serwis muzyczny Last.fm. Wyłożyła na ten cel 280 mln dol. Last.fm pozwala nie tylko słuchać ulubionej muzyki przez internet, ale również nawiązywać kontakt z osobami o podobnych gustach. Główna siedziba serwisu znajduje się w Londynie, a jego witryna funkcjonuje w 12 językach, w tym po polsku. Polacy są czwartą co do wielkości grupą słuchaczy korzystających z usług Last.fm. Wyprzedzają nas tylko Amerykanie, Anglicy i Niemcy.
    > Źródło: Gazeta.pl
    > Tag: , ,
  • Podcasting interesuje tradycyjne media (franc.)
    Po pierwszej danej próbie z podcastami (270 tys. ściągniętych online w ciągu 4 miesięcy) BBC emituje ok. 20 programów w formie podcastu. Brytyjskie Virgin Radio oferuje codzienne podcasty od marca.
    > Źródło: ActuBuzz
    > Tag: , , ,
  • Społecznościowe recenzje video to jest to !
    Qoof to nowy serwis społecznościowy jednak z poważnymi zamiarami na „zwrot z inwestycji”. Głównym celem serwisu jest gromadzenie video recenzji produktów dostępnych na rynku – w chwili obecnej autorzy płacą 5 USD za każdą wgraną recenzję.
    > Źródło: blog Antyweb
    > Tag: ,
  • Photobucket i Flektor w rękach Fox Interactive Media
    Fox Interactive Media, oddział News Corp., kupił serwisy Photobucket.com i Flektor.com. Poprzez ten zakup gigant zaznaczył swoje rosnące zainteresowanie technologiami, umożliwiającymi tworzenie treści przez użytkowników i zamierza jeszcze bardziej wzmocnić pozycję serwisu MySpace.
    > Źródło: Internet Standard
    > Tag: , ,
  • Gadu-Gadu przejmuje serwis Nauka.pl
    Gadu-Gadu S.A. przejęło serwis Nauka.pl poprzez kupienie 100% udziałów spółki MojaNauka.pl Sp. z.o.o. Dzięki transakcji Gadu-Gadu ma zamiar rozszerzyć zakres swojej działalności o sferę edukacyjną - już niedługo chce wprowadzić nowe usługi dla swojej głównej grupy docelowej, uczniów i studentów.
    > Źródło: Internet Standard
    > Tag: ,
  • Digg: Chcemy zdemokratyzować media
    Jay Adelson, CEO Digg Inc. opowiada o pierwszej rewolcie ery Web 2.0 oraz o wyzwaniach stojących przed firmą.
    > Źródło: Internet Standard
    > Tag: ,
  • Onet.tv gotowy do startu
    Oto pierwszy zrzut ekranowy z nowej platformy telewizyjnej Onetu, która wystartuje za kilka dni.
    > Źródło: Internet Standard (blog konferencji nt. przyszłości reklamy interaktywnej)
    > Tag: ,

Komentarze