Ok. 90 osób uczestniczyło we wtorek 25 września 2007 r. w trzecim spotkaniu Yulbiz Warszawa, nieformalnego klubu blogerów ze środowiska biznesu, dziennikarzy i przedsiębiorców nowej ekonomii. Sponsorem spotkania była Gazeta.p (Agora).
Ostatni goście opuścili restaurację KOM po północy. Oprócz stałych bywalców Yulbizu , jak Marek Adamusiński (Abbus), Maciej Budzich (blog.mediafun.pl), Michał Fura („Gazeta Prawna"), Maciej Kołodziejczak (pl.Bebo.com), Mirek Kowalski (Media Regionalne), Paweł Lipiec (polskiblogger.pl), Mirek Makowski (Ooops.pl), Rafał Mrzygłodzki (Iloggo.pl), Paweł Nowacki (Wiadomości24.pl), Marek Ścibior („Polityka") czy Leszek Tumkiewicz (LWT), pojawiły się dwie silne grupy: jedna z Gazeta.pl , a druga z lokalnego tygodnika „Wspólnota". Z Krakowa przyjechał Marcin Wójcik (Krakoff.info), a z Litwy - Zygmunt Klonowski, wydawca „Kuriera Wileńskiego".
Z góry przepraszam, ale wszystkich nie uda mi się tu wymienić. Lista uczestników znajduje się na wiki Yulbiz Warszawa.
Identyfikatory znakomicie spełniły swoją rolę w tłumie gości. Przy okazji, dziękuję Mirkowi Makowskiemu, Joli Lewandowskiej i Pawłowi Lipcowi za dyżury przy stoliku z listą gości i identyfikatorami.
- 19.00-19.30 - Aperitif, powitanie uczestników, rozdanie identyfikatorów
- 19.30-19.50 - „Strategia Agory w internecie" - Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet (prezentacja będzie dostępna na blogu Media Cafe i na naszym wiki Yulbiz Warszawa)
- 19.50-20.00 - Przerwa
- 20.00-20.15 - „Dlaczego media interesują się internautami i dziennikarzami obywatelskimi?" - Francis Pisani, dziennikarz, naukowiec i jeden z najbardziej znanych francuskich blogerów (telekonferencja San Francisco-Warszawa).
- 20.15-20.30 - „Pięć celów marketingowych bloga i marketingu społecznego" - Michel Leblanc, kanadyjski konsultant ds. marketingu internetowego i wykorzystania nowych technologii (telekonferencja Montreal-Warszawa).
- 20.30-24.00 - Dyskusja w podgrupach.
Oto krótka informacja o prelegentach:
„Strategia Agory w internecie" - Tomasz Józefacki, dyrektor pionu Internet w Agorze od 2006 r. Do końca sierpnia 2004 roku, związany był z "The New York Times", w którym pracował na stanowisku kierownika działu marketingu i był odpowiedzialny za promocję portalu NYTimes.com. Jego profil na Linkedin.
„Pięć celów marketingowych bloga i marketingu społecznego" - Michel Leblanc, kanadyjski konsultant ds. marketingu internetowego i wykorzystania nowych technologii, założyciel Yulbiz Montreal, od którego wszystko się zaczęło. Autor bloga Michelleblanc.com o strategiach internetowych i marketingu online. Jego profil na Linkedin.
„Dlaczego media interesują się internautami i dziennikarzami obywatelskimi? - Francis Pisani, dziennikarz, naukowiec i jeden z najbardziej znanych francuskich blogerów. Pisani jest korespondentem francuskiego „Le Monde", hiszpańskiego „El Pais" i meksykańskiego „La Reforma" w San Francisco w Kalifornii. Jego teksty ukazały się w ponad 100 gazetach w Europie, Ameryce Łacińskiej, USA, Afryce i Azji. Był m. in. korespondentem wojennym w czasie wojny w Wietnamie i w czasie interwencji radzieckiej w Pradze. Prowadzi jeden z najbardziej znanych francuskich blogów eksperckich: Transnets.com. Wykładowca dziennikarstwa print i online w Fundacji dla Nowego Dziennikarstwa Iberoamerykańskiego stworzonej przez Gabriel García Marqueza (wykładał tam również Ryszard Kapuściński), na Uniwersytecie w Berkeley, Uniwersytecie w Stanford i Universidad IberoAmericana w Mexico. Zajmuje się pracą naukową nt. technologii mobilnych w Brazylii. Konsultant w dziedzinie nowych mediów. Jego profil na Linkedin.
Gazeta.pl zorganizowała konkurs wizytówkowy z nagrodami. Rozlosowaliśmy 3 torby na laptopa z logo Gazeta.pl. Trzy kupony na transmisję przez Internet ufundowała firma Transmisje Online. Ponieważ nikt nie zgłosił się po jedną torbę i jeden bon, zostaną one rozlosowane wśród uczestników następnego spotkania.
Spotkanie było transmitowane w internecie przez Transmisje Online. Yulbiz oglądały w internecie 22 osoby z całej Polski.
Jeżeli robiliście zdjęcia, proszę o wklejenie ich do Galerii zdjęć 25.09.07 na wiki Yulbiz Warszawa.
Jeżeli macie inne pomysły i sugestie, proszę o wpisanie ich na „Listę pomysłów na lepszy Yulbiz", której celem jest ulepszenie Yulbizu, nie zapominając oczywiście o jego filozofii, bo Yulbiz musi pozostać nieformalnym klubem, bez żadnej biurokracji.
Następne spotkanie Yulbiz Warszawa odbędzie sie we wtorek 30 października 2007 r.
> Wiedzieć więcej o trzecim Yulbiz Warszawa
> Wiedzieć więcej o Yulbiz Warszawa
- Pierwsze spotkanie Yulbiz Warszawa odbyło się 17 lipca 2007 roku w Warszawie. Uczestniczyło w nim ok. 30 osób.
- Drugie spotkanie odbyło się 28 sierpnia 2007 r. Uczestniczyło w nim ok. 100 osób. Jego sponsorem był serwis społecznościowy Bebo.
- Yulbiz Warszawa jest czwartym tego rodzaju klubem, po Yulbiz Québec, Yulbiz Paris i Yulbiz Bruxelles. Yulbiz powstanie też m. in. w Barcelonie i w Nowym Jorku.
Komentarze
Poza tym - myślę, że bardziej wygodne będzie prezentowanie nam nie osoby opowiadającej, ale jej prezentacji - o ile to możliwe. Chyba że możliwe będzie pokazanie podzielonego ekranu - na jednej części podgląd spotkania, na drugiej prezentacja.