Kobieta w wieku od 20 do 34 lat, pracuje zawodowo, ma wyższe lub co najmniej średnie wykształcenie, pisze w miarę regularnie 2-3 razy w tygodniu, lubi komentować inne blogi i robi to kilka razy dziennie, korzysta z internetu codziennie, ale nie lubi reklam na blogach - to portret blogera z platformy Blox.pl jaki wyłania się z badania polskiej blogosfery, zrealizowanego przez firmę Gemius, we współpracy z Blox.pl i naukowcami z Uniwersytetu Warszawskiego.
Jego wyniki zostały zaprezentowane dziś w trakcie IV seminarium z cyklu "Rewolucja w Komunikacji", zorganizowanego przez Fundację InternetPR.pl i portal Gazeta.pl.
Z badań wynika że na Blox.pl pisze duża grupa liderów opinii, które nadają ton polskiej blogosferze. Widać to po wysokiej liczbie linków przychodzących, co jest, według socjologów z Uniwersytetu Warszawskiego, miarą prestiżu i poważania u innych blogerów. A to przekłada się na ruch w sieci. Inaczej mówiąc, mała liczba osób ma możliwość wpływania na opinie innych. QED.
> Wiedzieć więcej:
Blogerów portret własny, Gemius
Sieci społeczne w blogosferze, Uniwersytet Warszawski
> Inne relacje z prezentacji badań:
Bloxersi - elitarna subkultura internetu (blog WNET)
Polscy blogerzy to prawdziwa elita
> Tag: Blox.pl, blog
Jego wyniki zostały zaprezentowane dziś w trakcie IV seminarium z cyklu "Rewolucja w Komunikacji", zorganizowanego przez Fundację InternetPR.pl i portal Gazeta.pl.
„Najbardziej zaskoczyło mnie nie to o czym ludzie piszą na Blox.pl, ale kim są. Okazało się bowiem, że aż co drugi autor bloga prowadzonego na Blox.pl ma wyższe wykształcenie" - mówi Dominik Kaznowski z Blox.pl.Codziennie powstaje na Blox.pl 90-200 nowych blogów, znika 20-50 blogów. Liczba blogów na Blox.pl rośnie bez przerwy. W chwili obecnej, na Blox.pl funkcjonuje ok. 100.000 blogów. Ale ich liczba, jak podkreśla Dominik Kaznowski, nie świadczy tym jaki ruch jest generowany na platformie i jaka jest ich siła oddziaływania na blogosferę.
Z badań wynika że na Blox.pl pisze duża grupa liderów opinii, które nadają ton polskiej blogosferze. Widać to po wysokiej liczbie linków przychodzących, co jest, według socjologów z Uniwersytetu Warszawskiego, miarą prestiżu i poważania u innych blogerów. A to przekłada się na ruch w sieci. Inaczej mówiąc, mała liczba osób ma możliwość wpływania na opinie innych. QED.
> Wiedzieć więcej:
Blogerów portret własny, Gemius
Sieci społeczne w blogosferze, Uniwersytet Warszawski
> Inne relacje z prezentacji badań:
Bloxersi - elitarna subkultura internetu (blog WNET)
Polscy blogerzy to prawdziwa elita
> Tag: Blox.pl, blog
Komentarze
i ja też -- w kwestii Sieci -- nie demonizowalbym "wykształcenia". natura jej jest bowiem taka, że ludzie, cisi, skromni; a nawet (czasem) z lękami, zaburzeniami, problemami...
-- mogą w niej "zaistnieć" (używajac tego dziwacznego Słowa ;-)
i to jest Nowe, w tej metodzie komunikacji między (?) Ludzkiej.
inna "otwartość".
....................................
a co do Bloxa...
no, cóż: wiele tam blogów; a coraz mniej -- do czytania. ale chyba tu (= Mocodawcom) nie o jakość idzie...
(ale ja to głupi jestem ;-)
D.
IMHO Blox.pl mimo że może nie jest jakoś super zaawansowany to dał Agorze bardzo wiele - to był naprawdę niezłe uderzenie wyprzedzające taką np. Interię czy WP.