Grupa prasowa Media Regionalne, właściciel 10 gazet regionalnych, „Życia Warszawy", „Parkietu" i 51 proc. udziałów w „Rzeczpospolitej", nie tylko nie zamierza odsprzedawać swojego biznesu, ale będzie zdecydowanie inwestować w jego rozwój.
W 2008 r. planuje wprowadzić na rynek wiele bezpłatnych gazet, w tym gazetę w internecie. Takie deklaracje składa David Montgomery, prezes i założyciel brytyjskiej Grupy Mecom, do której należą Media Regionalne, w wywiadzie udzielonym „Gazecie Prawnej".
To brzmi jak wyzwanie rzucone konkurencji, albo raczej jak riposta na zapowiedź regionalnej ekspansji grupy Polskapresse. 15 października br. uruchomiła ona dziennik „Polska The Times" i zamierza budować oddziały regionalne na terenach opanowanych przez gazety Mecomu:
Oto co Montgomery mówi spekulacjach na temat sprzedaży biznesu prasowego:
> Źródło: „Gazeta Prawna"
> Tag: biznes prasowy, dzienniki, Mecom, media, Media Regionalne, media tradycyjne, internet
W 2008 r. planuje wprowadzić na rynek wiele bezpłatnych gazet, w tym gazetę w internecie. Takie deklaracje składa David Montgomery, prezes i założyciel brytyjskiej Grupy Mecom, do której należą Media Regionalne, w wywiadzie udzielonym „Gazecie Prawnej".
To brzmi jak wyzwanie rzucone konkurencji, albo raczej jak riposta na zapowiedź regionalnej ekspansji grupy Polskapresse. 15 października br. uruchomiła ona dziennik „Polska The Times" i zamierza budować oddziały regionalne na terenach opanowanych przez gazety Mecomu:
- Dziennik Wschodni,
- Echo Dnia,
- Gazeta Lubuska,
- Gazeta Pomorska,
- Gazeta Współczesna ,
- Kurier Poranny,
- Nowiny,
- Nowa Trybuna Opolska ,
- Głos - Dziennik Pomorza ,
- Tygodnik Ostrołęcki.
Oto co Montgomery mówi spekulacjach na temat sprzedaży biznesu prasowego:
„Nie zamierzamy nigdy sprzedać naszego biznesu w Polsce. Nigdy nie dotyczy oczywiście sytuacji, w której ktoś kupiłby naszą grupę, co teoretycznie jest możliwe, bo jesteśmy spółką publiczną. Naszym celem jest natomiast rozwijanie biznesu prasowego w Europie, w tym w Polsce. Mamy w tym zakresie pełne wsparcie naszych udziałowców".O inwestycjach:
„Na tak konkurencyjnym rynku, jak polski, nie ma innego sposobu, jak inwestować w rozwój. Cały czas to robimy. Zmieniliśmy layout Rzeczpospolitej, dzięki czemu sprzedaż rośnie, gazeta jest w czołówce najczęściej cytowanych, rosną przychody z reklam. Będziemy dalej wzmacniać także Życie Warszawy i Parkiet, który dynamicznie zwiększa sprzedaż, a także Media Regionalne. Nasze przychody w Polsce rosną".O nowych, bezpłatnych gazetach, które zamierza wydać:
„Będziemy się rozwijać w internecie i w druku. W przyszłym roku planujemy wprowadzić na rynek wiele bezpłatnych gazet. Przymierzamy się do uruchomienia w pierwszej kolejności internetowej wersji gazety, a dopiero potem, na bazie zebranych doświadczeń, wprowadzimy jej wersję drukowaną. Będziemy prekursorami"
> Źródło: „Gazeta Prawna"
> Tag: biznes prasowy, dzienniki, Mecom, media, Media Regionalne, media tradycyjne, internet
Komentarze