Amerykański gigant Microsoft zainwestuje 240 milionów dolarów w serwis społecznościowy Facebook. Firma z Redmond nabędzie za tę kwotę mniejszościowe udziały w wysokości 1,6% serwisu, którego wartość eksperci wyceniają na 15 miliardów dolarów. To prztyczek w nos Google i Yahoo, które również ostrzyły sobie zęby na Facebooka, jedną z ikon Web 2.o.
Microsoft i Facebook nawiązują w ten sposób alians strategiczny. Microsoft będzie wyłącznym partnerem młodej firmy w zakresie pozyskiwania reklamy na świecie do 2011 r. Microsoft obsługiwał dotychczas Facebook na terenie USA.
Facebook został stworzony w 2004 r. przez Marka Zuckerberga, wówczas studenta w Harvardzie. Trzy lata później, majątek 23-latka jest wart 3 miliardy dolarów.
Facebook jest obecnie najszybciej rozwijającym się serwisem społecznościowym na świecie: zdobył 420% nowych użytkowników w okresie od września 2006 r. do września 2007 r., wg instytutu comScore. Co miesiąc, Facebook pozyskuje milion nowych użytkowników.
Pod koniec 2007 r., będzie miał 60 milionów użytkowników, w tym 30 milionów aktywnych, co czyni z niego drugi serwis społecznościowy na świecie, po MySpace, należącym do Rupperta Murdocha, właściciela koncernu medialnego News Corp. Z MySpace korzysta 110 milionów użytkowników.
Zakup MySpace przez Murdocha był strzałem w dziesiątkę. Magnat medialny kupił MySpace w 200 5 r. za „zaledwie" 580 milionów dolarów. Od zeszłego roku MySpace jest rentowny i generuje dziś ok. 750 milionów dolarów rocznie. Gorzej powiodło się eBay'owi, który przyznał się niedawno, że przepłacił Skype i jego 200 milionów użytkowników.
Microsoft gra więc o wysoką stawkę. Facebook, którego obroty wynoszą rocznie ok. 150 milionów dolarów, zaczyna generować zyski (30 milionów dolarów). To jednak kropla w morzu zważywszy na wysokość inwestycji Microsoftu.
Wedłg badań firmy eMarketer, reklamodawcy wydadzą w 2007 r. 900 milionów dolarów w serwisach społecznościowych w samych tylko Stanach Zjednoczonych. Jeżeli Facebook będzie rozwijał się nadal w tak zawrotnym tempie, a boom reklamowy nie osłabnie, firma Bila Gatesa może spodziewać się szybkiego zwrotu z inwestycji.
> Źródło: CNET, AFP, Reuters
> Wiedzieć więcej o Facebook:
> Tag: Facebook, Microsoft, reklama, serwis spolecznosciowy
Microsoft i Facebook nawiązują w ten sposób alians strategiczny. Microsoft będzie wyłącznym partnerem młodej firmy w zakresie pozyskiwania reklamy na świecie do 2011 r. Microsoft obsługiwał dotychczas Facebook na terenie USA.
Facebook został stworzony w 2004 r. przez Marka Zuckerberga, wówczas studenta w Harvardzie. Trzy lata później, majątek 23-latka jest wart 3 miliardy dolarów.
Facebook jest obecnie najszybciej rozwijającym się serwisem społecznościowym na świecie: zdobył 420% nowych użytkowników w okresie od września 2006 r. do września 2007 r., wg instytutu comScore. Co miesiąc, Facebook pozyskuje milion nowych użytkowników.
Pod koniec 2007 r., będzie miał 60 milionów użytkowników, w tym 30 milionów aktywnych, co czyni z niego drugi serwis społecznościowy na świecie, po MySpace, należącym do Rupperta Murdocha, właściciela koncernu medialnego News Corp. Z MySpace korzysta 110 milionów użytkowników.
Zakup MySpace przez Murdocha był strzałem w dziesiątkę. Magnat medialny kupił MySpace w 200 5 r. za „zaledwie" 580 milionów dolarów. Od zeszłego roku MySpace jest rentowny i generuje dziś ok. 750 milionów dolarów rocznie. Gorzej powiodło się eBay'owi, który przyznał się niedawno, że przepłacił Skype i jego 200 milionów użytkowników.
Microsoft gra więc o wysoką stawkę. Facebook, którego obroty wynoszą rocznie ok. 150 milionów dolarów, zaczyna generować zyski (30 milionów dolarów). To jednak kropla w morzu zważywszy na wysokość inwestycji Microsoftu.
Wedłg badań firmy eMarketer, reklamodawcy wydadzą w 2007 r. 900 milionów dolarów w serwisach społecznościowych w samych tylko Stanach Zjednoczonych. Jeżeli Facebook będzie rozwijał się nadal w tak zawrotnym tempie, a boom reklamowy nie osłabnie, firma Bila Gatesa może spodziewać się szybkiego zwrotu z inwestycji.
> Źródło: CNET, AFP, Reuters
> Wiedzieć więcej o Facebook:
> Tag: Facebook, Microsoft, reklama, serwis spolecznosciowy
Komentarze