To pierwszy portal regionalny zaprojektowany przez amerykańskiego konsultanta
i designera Jeffa Mignona dla Mediów Regionalnch.
i designera Jeffa Mignona dla Mediów Regionalnch.
Ponad milion unikalnych użytkowników miesięcznie - sieć dwunastu portali gazet należących do grupy wydawniczej Media Regionalne pobiła wczoraj swój własny rekord. To ponad dwa razy tyle co w styczniu 2007 roku.
„Październik jest rekordowym miesiącem pod względem odwiedzalności naszych portali – przede wszystkim dzięki wysokiemu zainteresowaniu internautów bardzo dobrymi serwisami wyborczymi przygotowanymi dla całej grupy oraz dużej aktywności działów online w innych obszarach" - czytamy w komunikacie Mediów Regionalnych.Dwanaście nowoczesnych serwisów regionalnych, powiązanych z tytułami prasowymi należącymi do Mediów Regionalnych, obejmuje zasięgiem dziesięć województw, w tym miasta:
- Szczecin,
- Koszalin,
- Słupsk,
- Bydgoszcz,
- Toruń, Gorzów,
- Zielona Góra,
- Białystok,
- Radom,
- Rzeszów,
- Lublin,
- Kielce,
- Opole,
- Suwałki
- Ostrołękę.
Koncepcję redakcyjną portali opracował najpierw, w ramach tzw. projektu portalu regionalnego, Mirosław Usidus.
„W pierwszej wersji okazała się ona zbyt odważna dla koncernu Orkla Press Polska (później Media Regionalne). Takie idee jak integracja (fizyczna wręcz) newsroomów, ścisła współpraca, planowanie wydań internetowych jednocześnie z planowaniem gazety papierowej itp. (...) były zbyt rewolucyjne dla lokalnych redakcji gazet Orkla Press Polska" - pisze Mirosław Usidus w komentarzu do tego wpisu.Projekt portali, który posłużył za wzorzec dla innych, opracowali później, już z Mignonem Artur Karda, ówczesny Zastępca Redaktora Naczelnego „NTO" (obecnie kierownik projektu portali regionalnych) i Tomasz Krawczyk , kierownik projektu w Mediach Regionalnych. Karda i Krawczyk wdrożyli je, nie bez problemów, we wszystkich gazetach grupy w 2007 r.
> Źródło: Media Regionalne
> Tag: biznes prasowy, dzienniki, media, Media Regionalne, media tradycyjne, internet
* Disclosure: Pracuję z 5W Mignon-Media od 2005 r. przy projektach polskich i zagranicznych.
Komentarze
1. Media Regionalne kupiły od 5W Mignon-Media projekt dla wszystkich portali gazet grupy i wdrożyły go we wszystkich portalach grupy, BEZ WYJĄTKU.
2. Spółki Mediów Regionalnych niczego nie projektowały, bo w tamtym czasie nie miały PRAWIE ŻADNEJ wiedzy na temat projektowania. Mogły one jedynie zmienić kolorystykę i detale projektu, co też zrobiły, zresztą z dobrym skutkiem.
Reszta to literatura.
Odsyłam po informacje do Artura Kardy i Tomka Krawczyka, którzy projekt wdrażali i „obłaskawiali", nieraz wbrew samym zainteresowanym, ze znakomitym skutkiem, co widać po statystykach.
Pisanie o tym ,że spółki nie miały prawie żadnej wiedzy jest chyba trochę nie na miejscu.
Jeśli chodzi o niedoinformowanie to nie mogę się z tym zgodzić ponieważ znam to wszytko od środka.
Proszę przypomnieć sobie jak KOSZMARNIE wyglądały strony Pana gazety zanim pojawił się projekt Jeffa. Mam je pokazać?
Proszę przypomnieć sobie jak DRAMATYCZNIE mało generowały wizyt, nie mówiąc o unikalnych użytkownikach. Zna Pan te statystyki?
To było ŚREDNIOWIECZE, a Orkla rwała sobie wówczas włosy z głowy...
Zmiana projektu w niewielkim stopniu wpłynęła na generowanie wizyt.
Podobnie z unikalnymi użytkownikami.
Od kiedy to grafika i zmiana układu serwisu w drastyczny sposób generują więcej wizyt ? Czy to nie przypadkiem zasługa treści i działów online ?
Nie jestem pewien, czy nie przepadł z innych powodów, np. technicznych, więc na razie powstrzymam się od krytyki.
A zatem powtarzam:
W ramach tzw. projektu portalu regionalnego to ja zajmowałem się opracowaniem internetowej koncepcji redakcyjnej.
Przygotowałem ją, ale w pierwszej wersji okazała się zbyt odważna dla koncernu Orkla Press Polska (później Media Regionalne).
Takie idee jak integracja (fizyczna wręcz) newsroomów, ścisła współpraca, planowanie wydań internetowych jednocześnie z planowaniem gazety papierowej itp., rzeczy zresztą panu znane, były zbyt rewolucyjne dla lokalnych redakcji gazet Orkla Press Polska (później Media Regionalne).
W okrojonej wersji coś tam zaczęło być w redakcjach wdrażane.
Dość szybko pożegnałem się Mediami Regionalnymi i nie znam dalszych losów onej "koncepcji", ale nie sądzę, aby odbiegała ona daleko od tego, co pierwotnie przygotowałem.
Tyle mam do powiedzenia na temat "koncepcji redakcyjnej" portali MR.
Trudno porównywać statystyki portali regionalnych teraz i przed wdrożeniem, bo przed wdrożeniem tego projektu liczba tzw. "unikalnych użytkowników" wszystkich portali była nieznana.
Z litości pominę, dlaczego.
1. Komentarze w moim blogu nie są moderowane, są widoczne od razu po ich opublikowaniu przez autora. Jeśli Pański komentarz przepadł to z innych przyczyn niż moderacja :)
2. Dziękuję za informacje o koncepcji redakcyjnej. Zamieszczę ją na blogu.