Dla biznesmenów, menedżerów i osób szukających nowej pracy najcenniejsze są kontakty. Tym właśnie wabią internautów serwisy społecznościowe typu „business networking", jak międzynarodowe Linkedin.com, Xing.com, Viadeo.com, oraz ich polskie klony: goldenline.pl, biznes.net i profeo.pl.
Dynamiczny rozwój witryn służących do utrzymywania sieci kontaktów profesjonalnych - zwanych marketingiem relacji - świadczy o tym, że ich filozofia trafiła w sedno naszych kręgów zainteresowań. Uzupełniają one, albo zastępują zarezerwowane dotychczas dla elit kluby Lion's, Rotary, a nawet loże masońskie.
Dzięki serwisom społecznościowym tego typu można osiągnąć co najmniej pięć korzyści:
By odnieść sukces, trzeba najpierw zainwestować sporo czasu w celu stworzenia dobrego i kompletnego profilu, przestrzegać netetykiety i przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość.
Osobiście polecam trzy serwisy: Linkedin.com i Facebook.com do międzynarodowych kontaktów biznesowych i GoldenLine.pl dla osób poszukujących pracy.
> Tag: business networking, Facebook, Linkedin, Golden Line, serwis spolecznosciowy
(Ten krótki tekst napisałem dziś do „Businessman.pl". Ma pójść do ramki w artykule o „business networking").
Dynamiczny rozwój witryn służących do utrzymywania sieci kontaktów profesjonalnych - zwanych marketingiem relacji - świadczy o tym, że ich filozofia trafiła w sedno naszych kręgów zainteresowań. Uzupełniają one, albo zastępują zarezerwowane dotychczas dla elit kluby Lion's, Rotary, a nawet loże masońskie.
Dzięki serwisom społecznościowym tego typu można osiągnąć co najmniej pięć korzyści:
- Rozwinąć swój biznes nawiązując kontakt z nowym klientem lub dostawcą. Dzięki Linkedin zdobyłem dwóch zagranicznych klientów, którzy sami się ze mną skontaktowali.
- Dowiedzieć się więcej o osobach, z którymi mamy kontakty zawodowe, na przykład spotkanie biznesowe, negocjacje, przetarg...
- Nawiązać kontakty z interesującymi nas osobami, które znają nasi znajomi: poszukiwanie pracy, poszukiwanie prelegenta na konferencję, eksperta...
- Stać się bardziej widocznym dla łowców głów. Specjaliści od rekrutacji wpisują do wyszukiwarek tych serwisów stanowisko (np. kierownik działu sprzedaży) i nazwy firm o podobnym profilu co ich klient. Następnie szukają przez kogo mogą dotrzeć do interesujących ich osób.
- Stać się bardziej widocznym dla Google.
By odnieść sukces, trzeba najpierw zainwestować sporo czasu w celu stworzenia dobrego i kompletnego profilu, przestrzegać netetykiety i przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość.
Osobiście polecam trzy serwisy: Linkedin.com i Facebook.com do międzynarodowych kontaktów biznesowych i GoldenLine.pl dla osób poszukujących pracy.
> Tag: business networking, Facebook, Linkedin, Golden Line, serwis spolecznosciowy
(Ten krótki tekst napisałem dziś do „Businessman.pl". Ma pójść do ramki w artykule o „business networking").
Komentarze
(ale może on nie dla mnie; jak zresztą całe Dzisiejsze czasy;-)
ale to fakt; kontakty, kontakty, kontakty...
wszystko inne nie ma (prawie) znaczenia.
zapraszam!
Arvind
Mi to przypomina taki publiczny klaser na wizytówki. Już nasza klasa ciekawsza jest jakby.
Niestety, duza zmora zamieszczanych profili sa nieaktualne dane oraz brak odpowiedzi na przesylane wiadomosci.