Microsoft, największy koncern informatyczny świata, chce przejąć Yahoo, największy portal internetowy na świecie, za 44,6 mld dolarów - informują media.
„Jeśli plan się powiedzie, będzie to największa transakcja na rynku internetowym od czasów "balonu" inwestycyjnego z przełomu wieków i pamiętnej - kompletnie zresztą nieudanej - fuzji Time-Warner z AOL, wartej grubo ponad 100 mld dol" - podkreśla Gazeta.pl.Microsoft postrzega Yahoo jako ostatnią szansę na odrobienie swojego internetowego opóźnienia. Fuzja z Yahoo pozwoliłaby firmie z Redmond zrealizować 1 miliard dolarów oszczędności rocznie i dogonić Google, lidera na rynku globalnej reklamy internetowej, którego wartość ocenia się na około 80 mld dolarów za trzy lata.
Blog Techcrunch opublikował ciekawe porównanie Hitwise:
Zakup Yahoo byłby gigantyczną transakcją, ale - zastanawia się „New York Times" - czy to na pewno będzie przełomowe wydarzenie, na które czekała Krzemowa Dolina?
> Tag: Microsoft, Yahoo
Komentarze