
Hiszpańska grupa mediowa Prisa, wydająca m.in. dziennik „El Pais", odnotowała w 2007 roku ponad dwa razy wyższe wpływy z działalności na rynku mediów audiowizualnych (bez radia). „Wpływy te stanowiły główne źródło przychodów reklamowych, podczas gdy zaledwie rok wcześniej były ich najmniejszym źródłem" - podkreśla „Rzeczpospolita".
Artykuł z „Rzeczpospolitej" nie jest odkrywczy i chyba służy głównie przemyceniu informacji o dobrych wynikach brytyjskiego funduszu Mecom (właściciela spółki Media Regionalne i 51 proc. udziałów w spółce wydającej "Rzeczpospolitej"), ale zawiera jedną ciekawą infografikę (po prawej) z wynikami finansowymi wybranych wydawnictw prasowych. Media pozostają ciągle dochodowym biznesem.
> Wiedzieć więcej:
- Hiszpania: „El Pais" uruchamia dziennik 24/24 w wersji on-line i drukowany na życzenie
- „The Economist" zastanawia się kto zabił gazety
- „The Economist" oferuje wpływowym blogowiczom prenumeratę za darmo
> Tag: media, prasa, internet
Komentarze