2007 to był dobry rok dla wydawców prasy w Europie

Strach przed ekspansją internetu sprawił, że większość liczących się wydawców intensywnie rozwija działalność w sieci - pisze dziś „Rzeczpospolita", cytując m. in. przykład hiszpańskiego „El Pais", brytyjskich The Economist Group i grupy Pearson. Trzy przykłady, które potwierdzają, że internet zmienił reguly gry w mediach raz na zawsze.

Hiszpańska grupa mediowa Prisa, wydająca m.in. dziennik „El Pais", odnotowała w 2007 roku ponad dwa razy wyższe wpływy z działalności na rynku mediów audiowizualnych (bez radia). „Wpływy te stanowiły główne źródło przychodów reklamowych, podczas gdy zaledwie rok wcześniej były ich najmniejszym źródłem" - podkreśla „Rzeczpospolita".

Artykuł z „Rzeczpospolitej" nie jest odkrywczy i chyba służy głównie przemyceniu informacji o dobrych wynikach brytyjskiego funduszu Mecom (właściciela spółki Media Regionalne i 51 proc. udziałów w spółce wydającej "Rzeczpospolitej"), ale zawiera jedną ciekawą infografikę (po prawej) z wynikami finansowymi wybranych wydawnictw prasowych. Media pozostają ciągle dochodowym biznesem.

> Wiedzieć więcej:

> Tag: , ,

Komentarze