„Mecom chce podbić lokalne rynki bezpłatnymi tytułami i spróbuje zagrozić konkurencji Polskapresse dzięki inwestycjom w internet" - pisze dziś „Gazeta Prawna".
Wedlug „Gazety Prawnej", nowy projekt Mecomu to reakcja na wejście wydawnictwa Polskapresse z dziennikiem „Polska The Times" do miast, w których ukazują się tytuły Mediów Regionalnych. Mecom odrzucił wcześniej ofertę wspólnego wydawania „Polski".
Warto wiedzięć - co dodaje całej sprawie pikanterii -, iż projekt jest kierowany przez Mirosława Kowalskiego, nowego szefa pionu internet Mediów Regionalnych. Polskapresse zwolniła Kowalskiego ze stanowiska wiceprezesa przed startem dziennika „Polska The Times". Kowalski stworzył m. in. dla Polskapresse trzy znane serwisy: Gratka.pl, Nasze Miasto.pl i Wiadomosci24.pl. Teraz wykorzysta swoje doświadczenie, by udowodnić, że jest jednym z najlepszych fachowców w branży.
> Tag: biznes prasowy, media, Polska The Times, prasa, dzienniki, Mecom, PolskaPresse
„Od kilku tygodni działający w Trójmieście serwis Naszemiasto.pl (Polskapresse) ma konkurenta, serwis Mmtrojmiasto.pl, stworzony przez spółkę Media Regionalne z brytyjskiej grupy Mecom (ma m.in. 51 proc. udziałów w Rzeczpospolitej i 11 płatnych tytułów regionalnych). Podobny ruszył też w Katowicach. (...) w I półroczu takie serwisy powstaną we wszystkich miastach, w których wydaje dzienniki Polskapresse (m.in. Poznań, Wrocław, Łódź, Warszawa)" - czytamy w „Gazecie Prawnej".Projekt Mecomu opiera się na dziennikarstwie obywatelskim. Użytkownicy będą mogli pisać artykuły, zamieszczać zdjęcia i komentować.
Wedlug „Gazety Prawnej", nowy projekt Mecomu to reakcja na wejście wydawnictwa Polskapresse z dziennikiem „Polska The Times" do miast, w których ukazują się tytuły Mediów Regionalnych. Mecom odrzucił wcześniej ofertę wspólnego wydawania „Polski".
Warto wiedzięć - co dodaje całej sprawie pikanterii -, iż projekt jest kierowany przez Mirosława Kowalskiego, nowego szefa pionu internet Mediów Regionalnych. Polskapresse zwolniła Kowalskiego ze stanowiska wiceprezesa przed startem dziennika „Polska The Times". Kowalski stworzył m. in. dla Polskapresse trzy znane serwisy: Gratka.pl, Nasze Miasto.pl i Wiadomosci24.pl. Teraz wykorzysta swoje doświadczenie, by udowodnić, że jest jednym z najlepszych fachowców w branży.
> Tag: biznes prasowy, media, Polska The Times, prasa, dzienniki, Mecom, PolskaPresse
Komentarze
Zapraszamy
Mnie, związanego z wiadomościami24, choć ostatnio zmieniłem swój model dziennikarstwa (o tym niżej), mnie nic bardziej nie cieszy, niż bójki behemotów medialnych - zaowocuje to lepszymi narzędziami dla, jak ich zwał, obywatelskich dziennikarzy.
A model?
Przesunąć środek ciężkości poza komercyjny portal. Publikować na różnych platformach, które jednak będą tylko narzędziem, tubą medialną, a centrum powinien być prywatny, niezależny i niekomercyjny site, w którym dziennikarz obywatelski będzie sygnalizować swoją aktywność.