„Pisz bloga z pasją, a sponsorzy sami się znajdą"


Jak zarobić na blogu? Na ten temat można deliberować godzinami, można czytać blogi o zarabianiu na blogach i słuchać ekspertów do zarabiania na blogach.

Najlepszą radą, jakiej można udzielić blogerom jest ta sformułowana przez Macieja Budzicha, autora znanego bloga Mediafun, który w poniedziałek 17 marca był gościem, razem z Michałem Michalikiem z serwisu krytycy.pl, programu Biznes Lunch w TVN CNBC Biznes.
„Pisz z pasją, pracuj nad treścią twojego bloga, pracuj nad swoją marką, nie angażuj się w drobne formy reklamowe, a sponsorzy sami się znajdą" - radzi Maciej Budzich.
Twórca Mediafun wie o czym mówi. Od marca 2006 roku pracuje nad swoim blogiem z niespożytą pasją. W ciągu dwóch lat zbudował nowe medium, prawdziwą markę, której może mu pozazdrościć niejedno czasopismo branżowe. Na początku 2008 roku zwróciła się do niego z propozycją sponsoringu firma Agito.pl. Wysokość miesięcznego sponsoringu jest tajemnicą handlową, ale chodzi o poważną kwotę.

Maciej Budzich najpierw się wahał, świadomy, że może stracić zdobytą z takim trudem wiarygodność. Zgodził się, ale wynegocjował niezależność. Jego sponsor zaakceptował ten warunek, bo zrozumiał, że gdyby narzucił swoją wolę Mediafun, blog straciłby najpierw swoją wiarygodność, później swoich czytelników, a cały sponsoring diabli by wzięli.

Przykład Mediafun dowodzi, że w Polsce już możliwe jest zdobycie premii za pasję, pracowitość i wierność nie do końca opisanym zasadom bloggingu.

> Wiedzieć więcej:

> Tag: ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
Coz podobny problem zostal niedawno poruszony na Antyweb:
http://antyweb.pl/uwaga-podaje-ceny-reklam-na-antyweb/

Ja tam jestem za finansowaniem blogow z reklam. Pod jednym warunkiem - ze reklamodawcy nie beda w zaden sposob wplywali na kontent bloga. Czyli podobna zasada, ktora dotyczy wszelkich mediow - brak naciskow finansowych na takie podmioty.
Anonimowy pisze…
Krzysztof - w kwestii formalnej dot. wpisu - otóż samo się nie znalazło,:)

Jako innowacyjna firma wspieramy innowatorów i pasjonatów. Poza tym działamy w tym samym medium co Maciej.

To element całej szerokiej, przemyslanej strategii komunikacyjnej Agito.pl i rekomendacji agencji. Wkrótce dalsze działania...