Index Copernicus, międzynarodowy serwis społecznościowy dla naukowców, idzie w górę na giełdzie

Od wczoraj wydzwaniają do mnie znajomi z gratulacjami, ku mojemu zdziwieniu. Gratulują skoku akcji Index Copernicus na giełdzie New Connect, co umknęło mi w nawale pracy związanej z połączeniem tego międzynarodowego serwisu społecznościowego dla naukowców z firmą Mediapolis.

Jak się okazuje, dwa dni po informacji o połączeniu, akcje Index Copernicus, notowanej na New Connect od 8 kwietnia 2008 r., wzrosły aż o 37,78% (tabela ze strony „Pulsu Biznesu" po lewej). To rekord dnia.

Znajomy analityk interpretuje to następująco: inwestorzy zauważyli i pozytywnie odebrali połączenie obu firm oraz zapowiedź emisji akcji w III kwartale 2008. Wiele osób chciało kupić i sprzedać akcje, co oznacza, iż spółka zdobyła zaufanie inwestorów, a to, jak mówi mój analityk, jest dobrym prognostykiem na przyszłość.

Takie newsy dodają skrzydeł!

PS. Mój blog nie zmienia się w kronikę giełdową. Dla mnie to wydarzenie jest tak ważnie, że nie mogłem go nie odnotować. Teraz wracamy do naszych tematów.

> Wiedzieć więcej o Index Copernicus i Mediapolis

Index Copernicus
Index Copernicus, stworzony w 1999 r., to międzynarodowy, zamknięty serwis internetowy dla naukowców. Jest systemuem społecznościowo-informacyjnym na pograniczu Web 2.0 i Web 3.0. Dzięki zastosowaniu opracowanej platformy "wirtualnych grup badawczych" umożliwia on realną, międzynarodową współpracę naukowców przy projektach badawczych. Index Copernicus wykorzystuje chronioną patentami technologię algorytmów i jest również dostawcą syntetycznej informacji opartej na analizie dostępnej literatury, grantów badawczych, patentów oraz konferencji naukowych.

Mediapolis
Mediapolis, stworzona w 1998 r., jest agencją specjalizującą się w doradztwie dla mediów oraz w komunikacji marketingowej w sferze Internetu: od blogów i portali internetowych do magazynu firmowego, prowadzonych przy wykorzystaniu nowych narzędzi i technologii Web 2.0, jak np. wideo online, podcastów, wiki czy RSS, i technik dziennikarstwa wizualnego. Prowadzi też działalność wydawniczą, projektową i szkoleniową.

> Wiedzieć więcej:
> Tag: , , , ,

Komentarze

Anonimowy pisze…
Szczere pytanie -- proszę o szczerą odpowiedź: czy obecnie blog będzie poświęcony tylko przedsiębiorstwu i komentarzom dot. postępów na NC?

Bo jeśli tak to rozważam możliwość odsubskrybowania MCP z gReadera.
Anonimowy pisze…
To ja pisałem, Olgierd z Wrocławia. Nie wiem dlaczego poszło jako anonimowy. Przepraszam.
@olgierd

Szczerze: blog nie zmienia swojej tematyki. Może będzie więcej o internecie, bo tu dzieje się coraz więcej w przeciwieństwie do prasy.

Pozdrawiam.
Anonimowy pisze…
To ja się bardzo cieszę i upraszam uprzejmie :-)