„Rzeczpospolita" pisze o spowolnieniu na rynku reklamowym w Polsce

„Rzeczpospolita" pisze o spowolnieniu na rynku reklamowym w Polsce. Według dziennika, w przyszłym roku może być mniej kampanii promujących wizerunki firm, a ceny gazet mogą wzrosnąć.

Firma CR Media Consulting obniżyła prognozy wzrostu reklamowego rynku 2009 roku z 6,9 proc. do 1,7 proc. Oznacza to, że wydatki na reklamę w Polsce wyniosą o 40 milionów zł mniej ( już nie 7,96 mld zł mld zł, a 7,59 mld zł)

„Choć o reklamowym kryzysie na razie nie ma mowy, widać już wywołaną ostatnimi wydarzeniami na światowym rynku zmianę polityki niektórych reklamodawców, np. z sektora bankowego. – Banki przesuwają inwestycje z dużych promocji kredytów hipotecznych, które promowały w tym roku, na reklamy swoich kont i lokat, które teraz, dzięki podwyżce stóp procentowych, mogą być wyżej oprocentowane – mówi Tomasz Ramza, media director z domu mediowego MPG" - czytamy w „Rzeczpospolitej".
Eksperci cytowani przez dziennik uważają, że jeśli dojdzie do cięć w budżetach, najmniej ucierpi telewizja, najbardziej prasa (dzienniki odmrożą więc prawdopodobnie swoje ceny) i billboardy. Według „Rzeczpospolitej" bez uszczerbku wyjdzie reklama internetowa, radia reklamowe w sklepach oraz reklama w środkach komunikacji i w kinach.

> Wiedzieć więcej: Nie będzie Apokalipsy reklamowej on-line w 2009 roku

Komentarze