Tylko, co ten cudny Drudge osiągnąłby bez New York Times i innych?

Paradoks tradycyjnych mediów - tak komentuje jeden z czytelników Media Cafe fakt, iż plotkarski Drudge Report jest bardziej popularny niż New York Times, ABC News i The Huffington Post:
„Tylko, co ten cudny Drudge osiągnąłby bez New York Times i innych? Nic, bo nic nie tworzy. I na tym polega cały paradoks tej sytuacji. Paradoks tradycyjnych mediów, oczywiście. Parafrazując Einsteina, można by wiec powiedzieć: Ten, kto tworzy nie zawsze musi być doceniony, przynajmniej nie tak, jak ten co daje:) To tylko problem NYT-sów, że pierwsze nie stworzyły Drudge, czyli wracamy do tego, o czym zawsze też piszesz. System winner - takes - all rules:) Ale jednak na końcu musi wygrać twórca, a nie dostawca, bo jak nie będzie twórcy, dostawca nie ma po co istnieć. No drama, it's obama:)"
Trudno się z tym nie zgodzić. Myślę, że kiedy tradycyjne media zrozumieją już o co chodzi w tym internecie (co wcale nie jest takie łatwe, zważywszy choćby na wiek menedżerów z wydawnictw prasowych i syndrom disruptiv innovation), a ceny za reklamę online zbliżą się do cenników radia, prasy, a może i telewizji, same zaczną wykorzystywać swoją markę, wiedzę i doświadczenie, by stworzyć sobie swoje własne nowe media, jak na przykład Agora czy francuska stacja telewizyjna TF1.

Komentarze