Grupa Agora, wydawca „Gazety Wyborczej" i portalu Gazeta.pl, i Dailymotion, jeden z popularniejszych serwisów oferujących atrakcyjne materiały wideo użytkownikom na całym świecie, będą współpracować w zakresie wymiany treści audiowizualnych i działań reklamowych - poinformowała Agora w komunikacie.
Dailymotion.com, jeden z głównych konkurentów YouTube, to otwarty serwis internetowy umożliwiający prezentację filmów, wideoklipów lub miniprodukcji w internecie, odwiedzany miesięcznie przez prawie 40 mln użytkowników na całym świecie.
Od początku grudnia materiały z tego serwisu będą pojawiały się na stronach internetowych Agory, a produkcje wideo Agory zostaną udostępnione użytkownikom serwisu Dailymotion. W ramach partnerstwa Agora będzie również sprzedawała powierzchnię reklamową Dailymotion reklamodawcom zainteresowanym wykorzystaniem nowych formatów wideo w internecie.
> Wiedzieć więcej:
Dailymotion jest pierwszym niezależnym serwisem wymiany wideo, do którego użytkownicy dodają ponad 15 000 nowych plików dziennie. Według comScore, w październiku 2008 r. 38,3 mln użytkowników obejrzało ponad 859 mln plików wideo, w tym oficjalne materiały partnerów i kreacje Motionmakerów (użytkowników Dailymotion, którzy przesyłają dużo oryginalnych wideo swojej kreacji). Dailymotion używa zaawansowanych technologii i oferuje materiały wideo w wysokiej jakości (HQ) i rozdzielczości (HD) na szybkiej i łatwiej w obsłudze platformie.
Dailymotion.com, jeden z głównych konkurentów YouTube, to otwarty serwis internetowy umożliwiający prezentację filmów, wideoklipów lub miniprodukcji w internecie, odwiedzany miesięcznie przez prawie 40 mln użytkowników na całym świecie.
Od początku grudnia materiały z tego serwisu będą pojawiały się na stronach internetowych Agory, a produkcje wideo Agory zostaną udostępnione użytkownikom serwisu Dailymotion. W ramach partnerstwa Agora będzie również sprzedawała powierzchnię reklamową Dailymotion reklamodawcom zainteresowanym wykorzystaniem nowych formatów wideo w internecie.
„Współpraca z Dailymotion ma dla nas strategiczne znaczenie. Zyskujemy partnera światowego kalibru, dostęp do jednej z najlepszych technologii dystrybucji wideo, a przede wszystkim atrakcyjną i szybko rosnącą powierzchnię reklamową związaną z treściami wideo. Stawia to nas w ścisłej czołówce polskich graczy na rynku reklamy w serwisach multimedialnych w Polsce" - mówi Maciej Wicha, Dyrektor Serwisów Informacyjnych i Społecznościowych Agory, członek zarządu A2 Multimedia.W podobnym duchu wypowiada się też oczywiście Dailymotion:
„Cieszymy się bardzo z tej współpracy. Jest dla nas potwierdzeniem atrakcyjności naszego serwisu, ale też uznaniem dla skuteczności ochrony praw autorskich materiałów wykorzystywanych przez Dailymotion. Współpraca z Agorą udowadnia po raz kolejny jak wiele znaczy Dailymotion dla ważnych firm medialnych na świecie" - mówi Mark Zaleski, prezes zarządu Dailymotion.Jak podkreśla wspólny komunikat obu firm, Dailymotion przykłada szczególną wagę do legalności i przestrzegania praw autorskich materiałów publikowanych w swoim serwisie. Rozwiązania i zabezpieczenia stosowane w serwisie pozwalają na automatyczne wykrywanie nielegalnych materiałów.
> Wiedzieć więcej:
Dailymotion jest pierwszym niezależnym serwisem wymiany wideo, do którego użytkownicy dodają ponad 15 000 nowych plików dziennie. Według comScore, w październiku 2008 r. 38,3 mln użytkowników obejrzało ponad 859 mln plików wideo, w tym oficjalne materiały partnerów i kreacje Motionmakerów (użytkowników Dailymotion, którzy przesyłają dużo oryginalnych wideo swojej kreacji). Dailymotion używa zaawansowanych technologii i oferuje materiały wideo w wysokiej jakości (HQ) i rozdzielczości (HD) na szybkiej i łatwiej w obsłudze platformie.
Komentarze