Nowa, połączona redakcja print & online będzie tworzyć materiały dla mediów papierowych, internetowych, telefonów komórkowych, stacji telewizyjnych i radiowych
Francuska grupa prasowa Les Echos połączy swoje redakcje „papierowe" i internetowe w 2009 r. - zapowiedział prezes Les Echos, Nicolas Beytout. Grupa Les Echos, należąca do największego na świecie producenta dóbr luksusowych - LVMH, posiada największy dziennik ekonomiczny we Francji - „Les Echos" oraz magazyny ekonomiczne, m. in. „Enjeux-Les Echos", „Investir" i stację radiową Radio Classique.
Beytout zaprezentował w zeszłym tygodniu projekt pod nazwą „Convergences 2009", którego celem jest transformacja grupy Les Echos w „globalne przedsiębiorstwo produkujące informację ekonomiczną i finansową". Kołem zamachowym tego projektu będzie duża redakcja tworząca materiały dla mediów papierowych, internetowych, telefonów komórkowych, stacji telewizyjnych i radiowych".
W ciągu pięciu najbliższych lat, grupa Les Echos przewiduje wzrost przychodów na poziomie 2-3% rocznie, informuje „Le Figaro". By zwiększyć przychody, grupa Les Echos chce uruchomić w 2009 roku serię internetowych witryn tematycznych. Zainwestuje w to przedsięwzięcie od 3 do 5 milionów euro. Równocześnie, Francuzi zamierzają przeznaczyć 5 do 10 milionów euro na akwizycje w mediach papierowych i internetowych.
W 2008 roku, sprzedaż „Les Echos" skoczyła do góry o 10%, głównie dzięki kryzysowi finansowemu. Przychody z reklam spadły jednak o 9%. Firma znajdzie się w tym roku pod kreską za sprawą wysokich odpraw do wypłacenia dziennikarzom, którzy odeszli z gazety po przejęciu jej przez LVMH, powołąjąc się na tzw. „clause de conscience" (klauzula sumienia). Francuski Kodeks Pracy pozwala dziennikarzom na rezygnację z pracy dla nowego właściciela jeśli nie zgadzają się z jego opiniami i gwarantuje odprawy, oficjalnie w niektórych przypadkach, ale w rzeczywistości prawie zawsze.
„Les Echos" należy do czołówki innowacyjnych firm medialnych we Francji. We wrześniu 2007 roku, jako pierwsza redakcja na świecie, stworzyła ona wersję gazety na papierze elektronicznym - Les Echos ePaper, aktualizowaną od godz. 6.00 do 21.00.
Jako pierwsza redakcja we Francji, „Les Echos" zaoferowało też swoim czytelnikom możliwość personalizacji strony internetowej za pomocą strony startowej „Mes Echos" (jak w „New York Times"), na bazie Netvibes.
> Wiedzieć więcej:
Komentarze