Kto skorzysta na kryzysie reklamowym?

Pomimo kryzysu prognozy dla rynku reklamy online na 2009 rok są nadal optymistyczne, przynajmniej te dotyczące Polski, a średnia dynamika wzrostu wyniesie 25-30% w skali roku - uważają eksperci cytowani przez portal ekonomiczny Forsal.pl (należący do Inforu, wydawcy „Gazety Prawnej").

Najwięksi gracze mogą skorzystać na kryzysie. Będzie ich stać na większą elastyczność cenową i przytrzymanie klientów rabatami. Marketerzy i mediaplannerzy będą rzadziej szukać nowatorskich rozwiązań, a częściej korzystać ze sprawdzonych rozwiązań.
„Co najmniej połowę pieniędzy reklamowych trafiających do sieci zgarniają największe portale - Onet, Wirtualna Polska, Interia, Gazeta.pl i o2.pl. Znaczną część czasu reklamowego sprzedają jak telewizyjni giganci - za pomocą agencji i domów mediowych. Udzielają rabatów i wpływają na poziom cen na całym rynku reklamy" - czytamy w tekście.
Myślę, że kryzys nie zabije jednak całkowicie innowacyjnego podejścia do planowania kampanii, dlatego mniejsze serwisy mogą skorzystać, jeśli zaproponują nowatorskie rozwiązania.

Komentarze

Anonimowy pisze…
Wydaje mi się, że na kryzysie skorzystają wszystkie lepsze agencja interaktywne.

Zresztą więcej informacji o tym, że kryzys nie taki straszny znajdziecie w styczniowym numerze "Sukcesu" i na blogu agencji IGK
http://www.blog.i-g-k.com/