Siedem dni w internecie bez informacji produkowanych przez amerykańskie gazety. Z taką propozycją wyszedł popularny w USA dziennikarz TJ Sullivan. Pisze o tym Marek Miller na swoim blogu M jak Media.
Celem akcji nazwanej kNOw NEWSpapers jest pokazanie internautom jak wiele informacji powstaje w redakcjach gazetach, a jak niewiele w redakcyjkach portali, które namiętnie posiłkują się nieswoimi newsami.
Agregatory wyglądałyby jak pustynia, z samymi suchymi informacjami agencyjnymi, bez backgroundu i analizy, bez tych wszystkich smaczków, które tygrysy lubią najbardziej. Jak zareagują Amerykanie? Co wolą czytać w internecie: suche newsy czy analizy i komentarze?
A ciekawe jak zareagowaliby Polacy gdyby nagle Onet.pl czy Interia.pl z dnia na dzień zostały ogołocone z gazetowych informacji? Okazałoby się nagle, że... król jest nagi.
Celem akcji nazwanej kNOw NEWSpapers jest pokazanie internautom jak wiele informacji powstaje w redakcjach gazetach, a jak niewiele w redakcyjkach portali, które namiętnie posiłkują się nieswoimi newsami.
Agregatory wyglądałyby jak pustynia, z samymi suchymi informacjami agencyjnymi, bez backgroundu i analizy, bez tych wszystkich smaczków, które tygrysy lubią najbardziej. Jak zareagują Amerykanie? Co wolą czytać w internecie: suche newsy czy analizy i komentarze?
A ciekawe jak zareagowaliby Polacy gdyby nagle Onet.pl czy Interia.pl z dnia na dzień zostały ogołocone z gazetowych informacji? Okazałoby się nagle, że... król jest nagi.
Komentarze
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/slonie_hieny_pasozyty_o_kolejnosci_8222_karmienia_8221_w_90461.html
Tak naprawde jednak nie wierze, ze taka akcja bylaby kiedykolwiek mozliwa i sam pomysl jest wynikiem frustracji jak najbardziej uzasadnionej.