25 listopada 2009

Brytyjski magazyn „Media Week" zamyka wersję papierową i ucieka do internetu

Brytyjski magazyn branżowy „Media Week" ezygnuje z wersji papierowej i będzie się ukazywał tylko w internecie. Taka jest decyzja właściciela - Haymarket Business Media's Brand Media. 

To męska decyzja, wynikająca z prawidłowej analizy rynku

Czytelnicy tego typu pism - tak w Wielkiej Brytanii jak i w Polsce - są już od dawna w internecie. Coraz mniej z nich potrzebuje wersji papierowej i coraz rzadziej kupują te pisma w kiosku. 

Sam jestem tego przykładem: z pism branżowych kupuję tylko „Press", nie z konieczności, tylko z sympatii dla tego tytułu. Bardzo cenię jego wysoki poziom merytoryczny w wersji papierowej, choć newsów nie ma tu w ogóle, a dobrych analiz jak na lekarstwo. Ale lubię to pismo. 

Myślę, że decyzja „Media Week" to dobry przykład dla pism „Press" i „Brief", może dla „Media i Marketing" (które już zdobyło dobre przyczółki w internecie). 

Gdybym był ich właścicielem, zacząłbym je szybko przenosić do internetu i testować nowe modele biznesowe. I tak prędzej czy później tak się stanie. 

Nie ma co czekać na cud, bo cudów w „princie" już nie będzie. Jedno jest pewne: im później właściciele takich tytułów jak „Press" czy „Brief" podejmą decyzję o wstrzymaniu druku, tym gorsza może być ich sytuacja finansowa i tym trudniej będzie im zainwestować w internet.

1 komentarz:

Lesław pisze...

Ja też prenumeruję tylko Press. Kiedyś nawet chciałem się tam zareklamować. Wie Pan ile tam kosztuje reklama całostronicowa? 25.8 tys zł. Tyle co 100 tys. odsłon toplayera, które i tak nikt nie obejrzy kto ma AdBlocka. Ja im się nie dziwię, że zadrukowują papier.