Brytyjski magazyn „Media Week" zamyka wersję papierową i ucieka do internetu

Brytyjski magazyn branżowy „Media Week" ezygnuje z wersji papierowej i będzie się ukazywał tylko w internecie. Taka jest decyzja właściciela - Haymarket Business Media's Brand Media. 

To męska decyzja, wynikająca z prawidłowej analizy rynku

Czytelnicy tego typu pism - tak w Wielkiej Brytanii jak i w Polsce - są już od dawna w internecie. Coraz mniej z nich potrzebuje wersji papierowej i coraz rzadziej kupują te pisma w kiosku. 

Sam jestem tego przykładem: z pism branżowych kupuję tylko „Press", nie z konieczności, tylko z sympatii dla tego tytułu. Bardzo cenię jego wysoki poziom merytoryczny w wersji papierowej, choć newsów nie ma tu w ogóle, a dobrych analiz jak na lekarstwo. Ale lubię to pismo. 

Myślę, że decyzja „Media Week" to dobry przykład dla pism „Press" i „Brief", może dla „Media i Marketing" (które już zdobyło dobre przyczółki w internecie). 

Gdybym był ich właścicielem, zacząłbym je szybko przenosić do internetu i testować nowe modele biznesowe. I tak prędzej czy później tak się stanie. 

Nie ma co czekać na cud, bo cudów w „princie" już nie będzie. Jedno jest pewne: im później właściciele takich tytułów jak „Press" czy „Brief" podejmą decyzję o wstrzymaniu druku, tym gorsza może być ich sytuacja finansowa i tym trudniej będzie im zainwestować w internet.

Komentarze

Lesław pisze…
Ja też prenumeruję tylko Press. Kiedyś nawet chciałem się tam zareklamować. Wie Pan ile tam kosztuje reklama całostronicowa? 25.8 tys zł. Tyle co 100 tys. odsłon toplayera, które i tak nikt nie obejrzy kto ma AdBlocka. Ja im się nie dziwię, że zadrukowują papier.