Telefony komórkowe, wideo oraz Facebook i Twitter - to główni bohaterowie Forum IAB 2009 Punkt Zwrotny, poświęconego mega-trendom w biznesie internetowym, które rozpoczęło się dziś w Warszawie. Organizatorem forum jest międzynarodowy Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, organizacja zrzeszająca portale i wortale internetowe, sieci reklamowe i agencje interaktywne. Forum było relacjonowane na kanale mikroblogingowym na Blipie: http://forumiab.blip.pl/ oraz na platformie telewizji internetowej www.ipla.pl.
Zazwyczaj to Warszawa jeździ za granicę na dobre konferencje branżowe z obszaru mediów czy internetu. Dziś zagranica - i to pierwsza liga - przyjechała do Warszawy. Gościem specjalnym był Ramu Yalamanchi – założyciel i obecny CEO jednego z największych serwisów społecznościowych na świecie – Hi5.
Jego prezentacja pod tytułem „The Evolution of Social Platforms and the Web" miała ciekawy tytuł i zapowiadała się jako hit dnia. Niestety, jak wynika z opinii kolegów i znajomych, którzy go słuchali, Yalmanachi trochę rozczarował. „No, no, dowiedzieliśmy się, że na Hi5 można nawet umieszczać swoje zdjęcia i komentarze..." - ironizował jeden z kolegów.
Najciekawszym prelegentem dzisiejszego dnia był według mnie Matt Szymczyk, prezes agencji marketingu interaktywnego Zugara. Przodkowie Matta byli Polakami, ale on sam nie mówi po polsku. Jego specjalność to tzw. Augmented Reality, czyli połączenie świata realnego z rzeczywistością wirtualną.
Matt mówił o tym z pasją ewangelisty, pokazując przykłady zastosowania tej interaktywnej technologii w e-handlu. Przymierzał koszulki, które istniały tylko w internecie, a jego kolega z Los Angeles mógł skomentować jego wybór w czasie rzeczywistym.
Pokazał też grę łączącą oba światy: stojąc między dwoma statkami (chyba pirackimi?), które do niego strzelały, Matt próbował uniknąć ich kul. Niektóre go trafiały, to nie bolało, ale na nas zrobiło wrażenie. I tak science fiction staje się powoli rzeczywistością w USA, gdzie aż 80% internautów posiada kamerę internetową.
O telefonach komórkowych, Facebooku, Twitterze i wideo mówili wszyscy prelegenci. Christopher Billich z agencji Infinita z Tokyo opowiadał o tym co Japończycy robią z telefonem. A robią wszystko, no z małymi wyjątkami. Co czwarty Japończyk (24%) używa dziennie telefonu przez 3 godziny. Ponad 50% komórek ma GPS, a SMS-y są praktycznie darmowe. Telefon jest już w Japonii jednym z elementów „lifestyle infrastructure".
A dla tych, którzy o tym nie wiedzą, albo o tym zapomnieli, Michael Riha, Sales Manager East Europe Omniture, przypomniał: „30% użytkowników telefonów komórkowych ma 15-24 lata. To Wasi klienci".
Bardzo pozytywie zaskoczyła mnie obecność wśród uczestników konferencji silnej grupy z wydawnictw: Polskapresse (wydawcy „Polska The Times" i właściciela Gratki) i Media Regionalne (Moje Miasto). Rok czy dwa lata temu, ze świeczką szukać by można kogoś z tradycyjnej prasy, oprócz wszędobylskiej Agory.
Dziś Media Regionalne są jednym ze sponsorów konferencji, gdzie o prasie drukowanej nie ma ani słowa. Dumnie eksponują stoisko poświęcone sztandarowemu produktowi grupy - sieci portali internetowych Moje Miasto, która dziś wieczorem - ale o tym cicho sza - ma uruchomić swoją nową wersję.
Zazwyczaj to Warszawa jeździ za granicę na dobre konferencje branżowe z obszaru mediów czy internetu. Dziś zagranica - i to pierwsza liga - przyjechała do Warszawy. Gościem specjalnym był Ramu Yalamanchi – założyciel i obecny CEO jednego z największych serwisów społecznościowych na świecie – Hi5.
Jego prezentacja pod tytułem „The Evolution of Social Platforms and the Web" miała ciekawy tytuł i zapowiadała się jako hit dnia. Niestety, jak wynika z opinii kolegów i znajomych, którzy go słuchali, Yalmanachi trochę rozczarował. „No, no, dowiedzieliśmy się, że na Hi5 można nawet umieszczać swoje zdjęcia i komentarze..." - ironizował jeden z kolegów.
Najciekawszym prelegentem dzisiejszego dnia był według mnie Matt Szymczyk, prezes agencji marketingu interaktywnego Zugara. Przodkowie Matta byli Polakami, ale on sam nie mówi po polsku. Jego specjalność to tzw. Augmented Reality, czyli połączenie świata realnego z rzeczywistością wirtualną.
Matt mówił o tym z pasją ewangelisty, pokazując przykłady zastosowania tej interaktywnej technologii w e-handlu. Przymierzał koszulki, które istniały tylko w internecie, a jego kolega z Los Angeles mógł skomentować jego wybór w czasie rzeczywistym.
Pokazał też grę łączącą oba światy: stojąc między dwoma statkami (chyba pirackimi?), które do niego strzelały, Matt próbował uniknąć ich kul. Niektóre go trafiały, to nie bolało, ale na nas zrobiło wrażenie. I tak science fiction staje się powoli rzeczywistością w USA, gdzie aż 80% internautów posiada kamerę internetową.
O telefonach komórkowych, Facebooku, Twitterze i wideo mówili wszyscy prelegenci. Christopher Billich z agencji Infinita z Tokyo opowiadał o tym co Japończycy robią z telefonem. A robią wszystko, no z małymi wyjątkami. Co czwarty Japończyk (24%) używa dziennie telefonu przez 3 godziny. Ponad 50% komórek ma GPS, a SMS-y są praktycznie darmowe. Telefon jest już w Japonii jednym z elementów „lifestyle infrastructure".
A dla tych, którzy o tym nie wiedzą, albo o tym zapomnieli, Michael Riha, Sales Manager East Europe Omniture, przypomniał: „30% użytkowników telefonów komórkowych ma 15-24 lata. To Wasi klienci".
Bardzo pozytywie zaskoczyła mnie obecność wśród uczestników konferencji silnej grupy z wydawnictw: Polskapresse (wydawcy „Polska The Times" i właściciela Gratki) i Media Regionalne (Moje Miasto). Rok czy dwa lata temu, ze świeczką szukać by można kogoś z tradycyjnej prasy, oprócz wszędobylskiej Agory.
Dziś Media Regionalne są jednym ze sponsorów konferencji, gdzie o prasie drukowanej nie ma ani słowa. Dumnie eksponują stoisko poświęcone sztandarowemu produktowi grupy - sieci portali internetowych Moje Miasto, która dziś wieczorem - ale o tym cicho sza - ma uruchomić swoją nową wersję.
Komentarze
Poza tym, według mnie prelekcja pana Macieja Maja na temat marketingu internetowego również zasługuje na duży plus. Była merytoryka, konkrety, niebanalne przykłady i kolejna żywa forma wypowiedzi, która wciągęła większość odbiorców.
Już trzecia osoba mówi mi o prezentacji Macieja Maja. Bardzo się podobała. Niestety nie widziałem.
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!