Washington Post uruchamia Trove, społecznościowy agregator newsów






Trove - tak nazywa się nowy newsowy serwis internetowy uruchomiony dziś przez dziennik The Washington Post. Ma to być „new digital experience", jeśli wierzyć Donaldowi E. Grahamowi, prezesowi The Washington Post Company.



Trove to darmowe, spersonalizowane narzędzie do konsumpcji informacji pochodzącej z mediów (10.000 źródeł) i od internautów. Informację będą selekcjonowali profesjonalni dziennikarze. Amerykanie nazywają ten typ dziennikarzy „curators", co oznacza, że będą to redaktorzy i sekretarze redakcji, a nie dziennikarze piszący.

Co ciekawe, Trove ma być mieszanką Pandory (radio online grające muzykę dobraną do gustów słuchaczy) ale newsowej  i agregatora w stylu Netvibes czy iGoogle, funkcjonujących na bazie algorytmu oceniającego jakość informacji



Nie chodzi tu bynajmniej o algorytmy stosowane przez tzw. „farmy kontentu" określające jaki temat jest w danym momencie najbardziej popularny w internecie, ale o algorytm selekcjonujący kontent wysokiej jakości tworzony przez ekspertów. Tym będzie się różnił Trove od np. polskich serwisów: Wiadomości 24 (Polskapresse) czy Alert 24 (Agora), które nie mają żadnych algorytmów.
W chwili obecnej istnieje już kilka serwisów o podobnym charakterze używających tego typu algorytmy, które wbrew pozorom nie są trudne do stworzenie przy obecnym stanie wiedzy programistycznej. Teraz zmienia się układ sił, bo do gry wkracza gigant o potężnych możliwościach.
Według Wall Street Journal, wydawca The Washington Post zainwestował w ten projet między 5 a 10 milionów dolarów. Na warunki amerykańskie, nie wydaje się to być wysoką kwotą. Pierwszym - na dodatek ekskluzywnym - sponsorem Trove jest Ford Motor Company.

Komentarze

Michal pisze…
To Washington Post uruchomil, a nie New York Times.
@ Michal

Dzięki :)