Korzystanie z mediów społecznościowych w internecie, jak Facebook, czy Linkedin nie jest hamulcem, ale raczej zachętą do rozwijania swoich kontaktów w życiu codziennym. To główny wniosek z badań opublikowanych przez amerykańską firmę badawczą Pew Research Center.
Wg Pew Research Center, która zanalizowała zachowanie 2.255 osób w takich serwisach jak Facebook (który jest najwięlszym serwisem społecznościowym na świecie), MySpace, Linkedin i Twitter, mamy do czynienia z prawdziwym boomem na media społecznościowe. W 2008 r., z mediów społecznościowych korzystało 26% amerykańskich internautów. W 2011 r., było ich prawie dwa razy więcej (47%).
Z badania zrealizowanego na jesieni 2010 r. wynika, że użytkownicy Facebooka:
- mają większe zaufanie do innych,
- mają też więcej bliskich znajomych
- są bardziej zaangażowani politycznie.
Socjologowie z Pew Research Center twierdzą, że „Facebookers” otrzymują z serwisu wsparcie emocjonalne, które można porównać z połową wsparcia jakie Amerykanie otrzymują od swojego współmałożonka.
Ponad połowa (52%) użytkowników Facebooka badanych przez Pew Research Center i jedna trzecia (33%) użytkowników Twittera korzystają z tych serwisow codziennie.
Użytkownicy Facebooka posiadają średnio 229 „znajomych”, w tym m. in. 22% z liceum, 12% członków rodziny, 10% kolegów, 9% przyjaciół z Uniwersytetu i 2% sąsiadów. „Facebookers" mają tylko 3% znajomych, których nigdy nie spotkali w świecie rzeczywistym.
Facebook ma obecnie ponad 700 milionów użytkowników na świecie, w tym 160 milionów w USA, wg ComScore. W Polsce, z Facebooka korzysta ponad 8 milionów internautów.
Komentarze