Content Marketing: 6 zasad jak pisac, by być czytanym według George`a Orwella


Pisz krótko i zwięźle. Niby proste, ale nie zawsze wszystkim wychodzi.

W 1946 roku, George Orwell napisał krótki esej pt. „Politics and the English Language”, w którym opisał w sześciu punktach jak pisać, by być czytanymSześćdziesiąt sześć lat później, jego rady nie straciły nic na swojej aktualności. 

Orwell odradza m. in. używanie metaforyporównania lub innej figury retorycznej usłyszanej w mediach. Są często zbyt banalne, albo zbyt mało zrozumiałe i nie wzbogacą tekstu. 

Odradza też tworzenia długich słów. Już wtedy wiedział  - nie wiem skąd, bo pierwsze amerykanskie badania na ten temat pojawiły sie pod koniec lat 40.-, że umysł ludzki woli słowa krótkie

Resztę znajdziecie w znakomitym tekście Oli Sachanowicz, który polecam. 

Zdjęcie: Shutterstock

Komentarze

sztala pisze…
Wielki dzięki za ten link. Celne i potrzebne.
Aleks pisze…
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Serety pisze…
ja zastanawiam się, czy możecie mi też doradzić cos w kwestii tego jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Coś ostatnio czytałem tutaj https://push-ad.com/pl/push-notyfikacje-api-jak-dostarczac-powiadomienia-do-wybranej-grupy-uzytkownikow/ o możliwościach notyfikacji push i chcialem się was zapytać co o tym sądzicie?
rodiki pisze…
Trzeba wspomnieć jeszcze o pozycjonowaniu i jeśli ktoś szuka sprawdzonej agencji to tutaj można znaleźć atrakcyjną ofertę https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/warszawa/ . Tego typu działania są nierozłącznym elementem każdej reklamy internetowej
Faktycznie, nie wystarczy, że się napisze wartościową treść. Musi ona być tak sformułowana, aby dotarła skutecznie do odbiorcy. Nie warto się w tej sytuacji samemu męczyć tylko zwrócić się w tej sprawie do fachowców. Nakatomi, to agencja, w której świetne efekty osiągają pani Oliwia i Gosia. Działają nawet na rynkach zagranicznych.
SITAB pisze…
Dlatego warto skorzystać z agencji, która wypozycjonuje daną markę. Jedną z takich agencji jest SITAB
Anonimowy pisze…
W kontekście dynamicznie rozwijającego się rynku internetowego, pozycjonowanie Bydgoszcz uznaje się za niezastąpiony element strategii marketingowej dla lokalnych przedsiębiorstw. Znalezienie się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google dla fraz związanych z Bydgoszczą może znacząco wpłynąć na wzrost zainteresowania oferowanymi usługami czy produktami. Proces ten, wymagający ciągłej analizy i optymalizacji treści strony, pozwala na budowanie silnej obecności online i jest kluczowy dla firm, które dążą do bycia liderem w lokalnej społeczności internetowej.