15 października 2012

Content Marketing: 6 zasad jak pisac, by być czytanym według George`a Orwella


Pisz krótko i zwięźle. Niby proste, ale nie zawsze wszystkim wychodzi.

W 1946 roku, George Orwell napisał krótki esej pt. „Politics and the English Language”, w którym opisał w sześciu punktach jak pisać, by być czytanymSześćdziesiąt sześć lat później, jego rady nie straciły nic na swojej aktualności. 

Orwell odradza m. in. używanie metaforyporównania lub innej figury retorycznej usłyszanej w mediach. Są często zbyt banalne, albo zbyt mało zrozumiałe i nie wzbogacą tekstu. 

Odradza też tworzenia długich słów. Już wtedy wiedział  - nie wiem skąd, bo pierwsze amerykanskie badania na ten temat pojawiły sie pod koniec lat 40.-, że umysł ludzki woli słowa krótkie

Resztę znajdziecie w znakomitym tekście Oli Sachanowicz, który polecam. 

Zdjęcie: Shutterstock

4 komentarze:

sztala pisze...

Wielki dzięki za ten link. Celne i potrzebne.

Aleks pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Serety pisze...

ja zastanawiam się, czy możecie mi też doradzić cos w kwestii tego jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Coś ostatnio czytałem tutaj https://push-ad.com/pl/push-notyfikacje-api-jak-dostarczac-powiadomienia-do-wybranej-grupy-uzytkownikow/ o możliwościach notyfikacji push i chcialem się was zapytać co o tym sądzicie?

Radek pisze...

Moim zdaniem content marketingiem powinny zajmowac sie właśnie sprawdzone i doświadczone firmy. Sam korzystam aktualnie z usług tej agencji https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/ w wykonywaniu takiej kampanii i moim zdaniem świetnie im to wychodzi. Jak najbardziej ich usługi są godne polecenia