Tak będzie wyglądał profil Nike na Instagramie |
Tak wygląda profil Nike na Facebooku |
Czy to Facebook, czy Instagram? Pół roku po zakupie modnej aplikacji mobilnej Instagram, Facebook wprowadził zmiany w jej grafice i interfejsie, które upodobniają ją do designu Facebooka. Ten sam „cover photo" (duże zdjecie), ten sam awatar (logo), te same zakładki, trochę mniej wizualne, niż na Facebooku.
Różnicę widać dopiero w dalszej części „timeline", czyli tablicy: na Facebooku są wpisy ze zdjęciami i linkami, na Instagramie tylko zdjęcia.
„Profile webowe do złudzenia przypominają profile i fanpage z Facebooka; z ich poziomu można śledzić użytkowników serwisu, lajkować czy komentować zdjęcia oraz edytować swój profil. Różnica, która zapowiada się ciekawie jest taka, że ”Cover Photo” będzie dynamiczne i będzie na bieżąco pokazywało opublikowane zdjęcia" - pisze Szymon Chodkowski na blogu Mediapolis Interactive.
Instagram był dotychczas aplikacją na smartfony. Wygląda na to, że teraz będzie również serwisem społecznościowym dostępnym w internecie.
W ciągu zaledwie dwóch lat, Instagram, stworzony w październiku 2010 r., zgromadził fotospołeczność ponad 50 milionów użytkowników. Obecnie, publikują oni dziennie ok. 1,3 miliony zdjęć zrobionych przy użyciu smartfonów.
Instagram jest, obok Pinterestu, jednym z dwóch najszybciej rozwijających się serwisów w historii mediów społecznościowych. W kwietniu 2012 r. Facebook kupił Instagram za 1 miliard dolarów.
> Wiedzieć więcej:
- Tygodnik „Time" wykorzystuje Instagram do publikacji zdjęć o huraganie Sandy
- Twitter chce wprowadzić filtry fotograficzne na wzór Instagramu
- Serwis Instagram będzie następną gwiazdą internetu, po Second Life, Twitterze i Facebooku
- Instagram – nowe miejsce dla działań social media
- Instagram to genialna aplikacja, ale wciąga jak nałóg
Komentarze