Tygodnik „Time" wykorzystuje Instagram do publikacji zdjęć o huraganie Sandy




Amerykański tygodnik „Time" zwiększył liczbę fanów („followers") w aplikacji mobilnej Instagram o 12.000 w ciągu jednej doby po opublikowaniu serii zdjęć zdjęć o huraganie Sandy, który spustoszył Nowy Jork i wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych. To pierwszy znany mi przykład wykorzystania Instagramu przez tradycyjne media jako kanału do dystrybucji zdjęć w takiej skali. 

Redakcja „Time" przetestowała Instagram, który ma 50 milionów użytkowników. Jak poinformował „Forbes", na początku zeszłego tygodnia, dyrektor działu fotografii Kira Pollack, dała pięciu fotografom z wschodniego wybrzeża USA dostęp do profilu „Time" na Instagramie. Mieli na bieżąco publikować swoje zdjęcia.

Zrzut ekranowy profilu „Time" na Instagramie z serwisu Statigram


Benjamin Lowy, jeden z autorów fotoreportażu o Sandy tak tłumaczy, na swoim profilu w serwisie Tumblr, swoją pierwszą przygodę z Instagramem:
For years, I have worked with bulky digital cameras, always mindful of the technical maneuvers from setting the shutter speed and aperture to editing and toning on a computer screen. In the last few years I have discovered that my iPhone has allowed me to capture scenes without feeling that I am once again on the job. To “point and shoot” has been a liberating experience. It has allowed me to rediscover the excitement of seeing imperfections and happy accidents rendered through the lens of my handheld device.

Oto dwa przykłady zdjęć opublikowanych na profilu „Time" na Pintereście: 

Zrzut ekranowy Instagramu z serwisu Webstagram
Zrzut ekranowy Instagramu z serwisu Webstagram

Eksperyment „Time" na Instagramie pokazuje trzy rzeczy:
  1. Facebook i Twitter nie są już jedynymi mediami społecznościowymi, w których tradycyjne media i marki publikują regularnie swoje treści. Instagram może stać się interesującym kanałem dystrybucji treści dla mediów (i dla marek) ze względu na swój zasięg.
  2. Smartfony (w tym przypadku iPhone) mogą być również wykorzywane jako narzędzie pracy przez profesjonalistów i mogą w niektórych przypadkach zastąpić profesjonalny sprzęt fotograficzny.
  3. Aplikacja mobilna jest kluczem do wielu grup docelowych, a Instagram jest aplikacją mobilną, dostępną dla użytkowników smartfonów z systemem operacyjnym Apple (iPhone) i Google (Android). 
W ciągu zaledwie dwóch lat, Instagram, stworzony w październiku 2010 r., zgromadził fotospołeczność ponad 50 milionów użytkowników. Obecnie, publikują oni dziennie ok. 1,3 miliony zdjęć zrobionych przy użyciu smartfonów. Instagram jest, obok Pinterestu,  jednym z dwóch najszybciej rozwijających się serwisów w historii mediów społecznościowych. W kwietniu 2012 r. Facebook kupił Instagram za 1 miliard dolarów. 


> Wiedzieć więcej:

Komentarze