Brytyjski tabloid "The Sun" podwoił w ciągu roku liczbę płatnych abonentów na wydanie cyfrowe. Aktualnie 225 tys. osób jest członkami klubu Sun+. To niezły wynik, szczególnie w tej grupie docelowej zdominowanej przez osoby słabiej wykształcone, a więc z niższymi zarobkami.
Jak im się to udało?
Jak tłumaczy Chris Duncan, dyrektor marketingu w News UK, cytowany przez prasa.info:
„to, co wcześniej było skomplikowanym systemem produktowym, zostało znacznie uproszczone, by umożliwić czytelnikom docieranie do tytułu z różnych platform oraz ułatwić komunikację między aplikacjami".W pakiecie Sun+ znajdują się m. in.:
- dostęp do aplikacji gazetowej „The Sun”,
- dostęp do programu Sun Goals, w którym publikowane są podsumowania spotkań piłkarskich z Ligi Mistrzów.
- specjalne zniżki m.in. na bilety do kina czy podróże rodzinne...
Chris Duncun uważa, że to właśnie odpowiednie połączenie szerokiej tematyki sportowej, rozrywki i treści informacyjnych: własnych jak i agencyjnych, jest kluczem do skutecznego budowania bazy stałych użytkowników.
„W cyfrowych czasach nie chodzi wyłącznie o informację, ale o wszystko wokół, co da się z nią połączyć” – twierdzi Duncan i trudno się z nim nie zgodzić.
Komentarze