Dziennik Polska The Times zdobył wczoraj główną nagrodę w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2015. Okładka nr 33 opublikowana została po zamachach terrorystycznych we Francji w zeszłym roku. Przedstawia niebiesko-biało-czerwoną flagę Francji ze strużką krwi. Autorem zwycięskiej okładki jest Tomasz Bocheński.
„Można w [tej okładce] dostrzec wiele cech predestynujących ją do tej nagrody: znakomity pomysł, bezbłędną kompozycję, lapidarne hasło tytułowe i profesjonalną realizację całości na okładce popularnej gazety codziennej - zwykle krzyczącej licznymi tytułami i zdjęciami. Nie umiem jednak powstrzymać natrętnej myśli, że nie mogę na nią patrzeć i wolałbym, aby nigdy nie musiała powstać” - mówi Tomasz Kuczborski, członek Jury Grand Front.
Do
rywalizacji o miano najlepszej okładki w 2015 roku stanęło ponad 200 redakcji
tytułów lokalnych, regionalnych i ogólnokrajowych, które zgłosiły 432 prace w 9
kategoriach dla prasy drukowanej. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło w kategorii
Hobby (96) oraz Rodzina i dom (72). O nagrody w kategoriach dla wydań cyfrowych
rywalizowało 18 aplikacji mobilnych, stron internetowych i publikacji na
tablety. Ponadto redakcje przysłały 26 zgłoszeń do nagrody specjalnej.
Zwycięzców
Konkursu wyłoniło Jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej –
dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy.
Wybór laureatów wywołał wiele emocji, a podczas selekcji jurorzy kierowali
się zarówno techniczną precyzją twórców, czystością kompozycji czy zastosowaną kolorystyką,
jak i przyglądali się pomysłom na przedstawienie tematu oraz wywoływanym przez
poszczególne okładki emocjom.
W tym
roku Jury zdecydowało o przyznaniu aż pięciu nagród specjalnych. Nagrodzono
nimi:
- cykl okładek magazynu Ruch Muzyczny,
- Kanon – wydanie specjalne Tygodnika Powszechnego,
- przygotowany przez dzieci numer Dziennika Gazety Prawnej (nr 104 z 2015),
- publikację prezentującą wybór zdjęć z wystawy z okazji 25-lecia Twojego Stylu oraz
- innowacyjny reportaż multimedialny Pokłady Pamięci przygotowany przez Dziennik Zachodni/Śląsk Plus.
Już od
10. maja będzie można oglądać najlepsze okładki w poszczególnych
kategoriach na wystawie przy ul. Foksal 3/5. Ponadto zwycięskie prace
prezentowane będą multimedialnie w Salonach EMPIK. Wyróżnione okładki i
strony tytułowe można obejrzeć także na stronie internetowej Konkursu: www.grandfront.pl.
Konkurs GrandFront to najbardziej prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Jest miejscem prezentacji twórczych pomysłów, inspirujących technik i profesjonalnie opracowanych okładek gazet i czasopism. Nagroda GrandFront wskazuje na rozwiązania, które będą wyznaczać trendy w projektowaniu prasy na kolejny rok. Laureaci poszczególnych kategorii tematycznych zostali uhonorowani statuetkami ArtFront.
Patronat nad Konkursem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Już po raz trzeci współorganizatorem Konkursu zostało Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Marcel Andino Velez, wicedyrektor Muzeum mówi:
„Cieszę się z tego szczególnego mariażu sztuki i mediów – to dziedziny, które są sobie wyjątkowo bliskie. To także doskonała okazja, aby pożegnać się ze starą siedzibą Muzeum w Emilce – liczymy na to, że w przyszłości będziemy mieli okazję dalej wspierać Konkurs GrandFront, który pokazuje najlepsze przykłady łączenia formy i treści”.
Konkurs jest wspierany przez firmy działające na rzecz polskiego rynku prasowego: Empik, Polską Agencję Prasową, Ruch S.A., Quad/Graphics, Stowarzyszenie Wydawców Repropol oraz ZAIKS, a także Wydawców Prasy, wśród których są: Agora, Burda International Polska, Edipresse, Gremi Business Communication, Grupa ZPR Media, POLITYKA, Polska Press Grupa oraz Ringier Axel Springer Polska. Patronami medialnymi są Polskie Radio, miesięcznik Press oraz The Society of News Design (SND).
Komentarze
http://www.rafalszrajnert.pl/jak-wygrac-kazda-klotnie/
http://www.rafalszrajnert.pl/motywacja-jak-zyskac-i-ja...
http://www.rafalszrajnert.pl/storytelling-gotowiec/
http://www.rafalszrajnert.pl/konkurencja/
http://www.rafalszrajnert.pl/techniki-sprzedazy/
http://www.rafalszrajnert.pl/