Pandemia COVID-19 zbiera żniwo także w prasie. Ponad 100 lokalnych i regionalnych gazet wydawanych przez News Corp Australia ma zniknąć z rynku prasy drukowanej w najbliższych miesiącach, poinformował prezes News Corp Australia, Michael Miller, cytowany przez „The Guardian”.
Przyczyną tej decyzji jest spadek przychodów reklamowych w czasie lockdown’u.
W sumie 112 tytułów prasowych wydawnictwa Ruperta Murdocha zniknie z rynku prasy drukowanej. Trzydzieści sześć z nich zostanie zamkniętych, a 76 będzie przekształconych w serwisy internetowe.
Ta radykalna zmiana strategii wydawniczej pociągnie za sobą masowe zwolnienia.
News Corp Australia jest jedną z największych grup medialnych w Australii. Wg Wikipedii, firma zatrudnia ponad 8000 pracowników w całym kraju i około 3000 dziennikarzy.
Zajmuje się wydawaniem gazet, czasopism i serwisów internetowych, oferuje również telewizję abonamentową, badania rynku, dystrybucję DVD i filmów, a także produkuje filmy i programy telewizyjne.
Kilka innych australijskich firm medialnych dokonało podobnych zmian w ciągu ostatnich miesięcy.
Ostatnim na liście znikających mediów był BuzzFeed Australia, który zlikwidował na początku maja 2020 r. swój dział informacyjny. Jego spółka-matka z Nowego Jorku zamierza skoncentrować się na swoim macierzystym rynku amerykańskim.
Spadek konsumpcji tradycyjnych mediów (przynajmniej w prasie papierowej), spadek przychodów reklamowych i transformacja w medium internetowe - te trzy tendencje istnieją już od wielu lat w mediach tradycyjnych, ale teraz nabrały kosmicznego przyśpieszenia. I już nic tego nie zatrzyma.
Spadek konsumpcji tradycyjnych mediów (przynajmniej w prasie papierowej), spadek przychodów reklamowych i transformacja w medium internetowe - te trzy tendencje istnieją już od wielu lat w mediach tradycyjnych, ale teraz nabrały kosmicznego przyśpieszenia. I już nic tego nie zatrzyma.
Komentarze