Jak pisać, by być czytanym: Pisz rzadziej, ale artykuły merytoryczne o wysokiej wartości dodanej


Pisanie tekstów na kilometry, tylko po to, by byle coś opublikować na stronie, to błąd, który może kosztować cię utratę czytelnika. 

Taśmowa produkcja marnych artykułów nie działa ani na czytelnika, ani na Google. I jeden i drugi są zbyt inteligentni. 

Jeśli masz za dużo treści niskiej jakości - a Google jest to dziś w stanie wykryć -, wyszukiwarka obniży pozycję Twojej strony wynikach wyszukiwania, faworyzując te strony, które jego zdaniem mają ciekawsze i bardziej wartościowe treści.

Żyjemy w epoce „infootyłości”

Wiarygodność i lojalność uzyskasz inwestując nie w ilość, lecz w dłuższe teksty o wysokiej wartości dodanej, które będą trafiać w kręgi zainteresowania twojego czytelnika. 

Ludzie potrzebują lepszej informacji, nie więcej informacji. Żyjemy przecież w epoce „infootyłości”, prawda?


Bezduszne roboty indeksujące Google

W mediach, przykładem treści marnej jakości są krótkie teksty na 500-700 znaków,  taki jak ten z „Komputer Świat" powyżej, które mają być z założenia zajawkami artykułów. 

Autorzy takich dwuakapitowych zajawek starają się przekazać jak najmniej informacji, w nadziei, że czytelnik kupi gazetę papierową, by dowiedzieć się więcej. Nie kupi. 

Ale to już nie działa na czytelnika, a tym bardziej na bezduszne roboty indeksujące, które rozbierają każde zdanie na czynniki pierwsze i analizują je pod kątem zainteresowania, jakie może wywołać u czytelnika.

Jak uniknąć tego błędu? Trzy sposoby:

  1. Usuń starsze treści niskiej jakości, wtedy Google może skupić się na nowszych treściach o wyższej jakości.
  2. Mierz siły na zamiary - jeśli nie masz wystarczających zasobów ludzkich i finansowych, by tworzyć regularnie materiały o wysokiej wartości dodanej twórz mniej materiałów, ale wysokiej jakości. 
  3. Jednym ze sposobów na pozyskanie wartościowych treści jest technika Content Curation. Polega ona na cytowaniu i linkowaniu do wartościowych treści publikowanych w innych mediach. Dzięki temu, możesz oszczędzić czas na tworzenie własnych treści i zredukować koszty pozyskania treści. 

Podsumowując, pisz rzadziej, ale staraj się pisać wartościowe, merytoryczne artykuły, które będą łatwe do znalezienia, proste i zrozumiałe dla Twojego czytelnika. 

Bo jeżeli Twój czytelnik zrozumie co piszesz i zada sobie trud, by przeczytać Twój tekst, Google to doceni, nawet jeśli Twój tekst nie będzie zoptymalizowany pod jego algorytm.

Komentarze