Zetki, czyli ludzie z pokolenia Z (15-25 lat), są nieustannie krytykowani za swoje "dziwactwa" (ang. quirks) w miejscu pracy, czytamy w Business Insider.
Cytowany kilka dni temu przez Business Insider, Alex Mahon, dyrektor generalny brytyjskiej sieci Channel 4, dużego brytyjskiego kanału telewizyjnego, twierdzi, że ich brak umiejętności komunikacyjnych wynika z nadmiernego korzystania z mediów społecznościowych.
Nie potrafią rozmawiać i argumentować
Alex Mahon obwinia media społecznościowe za błędy i braki w pracy popełnione przez Zetki. Media społecznościowe są wg niego jedną z przyczyn braku umiejętności komunikacyjnych Gen Z w pracy.
"To, co widzimy u młodych ludzi, którzy przychodzą do pracy, pokolenie Z, szczególnie po pandemii i przy tej koncentracji na krótkich treści, to fakt, że nie mają umiejętności rdebatowania”, powiedział Mahon.
TikTok wpycha Zetki w "komory echa"
Wg Mahona, takie media społecznościowej jak TikTok, Instagram i YouTube, które często karmią użytkowników treściami, z którymi już się zgadzają, wpychając ich w komory echa (ang. echo chambers).
Pandemia tylko pogłębiła te tendencje. Młodzi ludzie zostali zmuszeni do nauki i pracy zdalnej w domu przy użyciu wirtualnych narzędzi komunikacyjnych, co utrudniło im rozwijanie autentycznych umiejętności komunikacji osobistej.
Zetki lubią snack content
Badania zlecone przez Channel 4 wykazały też, że:
- Brytyjczycy oglądają średnio ponad pięć godzin treści wideo dziennie.
- Preferują krótkie formy wideo w stosunku do telewizji tradycyjnej na żywo.
- Krótkie treści, czyli tzw. snack content, stanowiły 25% wszystkich materiałów wideo dla osób starszych i wzrosły do 45% dla młodszych grup demograficznych w wieku od 16 do 34 lat.
Jak pisze Business Insider, firmy z Wielkiej Czwórki, takie jak KPMG, PWC i Deloitte, oferują Zetkom zajęcia z komunikacji, aby nauczyć ich etykiety biurowej, pracy w zespole, prowadzenia prezentacji, a nawet tego, w co się ubrać w pracy.
#z #genz #media
Komentarze