Magazyn „Wired" kupuje sobie w prezencie internetowy serwis Reddit

Amerykańskie wydawnictwo Condé Nast, wydawca m. in. znanego magazynu „Wired", kupił newsowy serwis internetowy Reddit, podobny do słynnego Digg'a, gdzie internauci sami decydują poprzez głosowanie online o tym jakie tematy będą publikowane - informuje blog Techcrunch. Cena transakcji pozostaje na razie nieznana.

Reddit, stworzony w 2005 r. i finansowany przez YCombinator, pozostawał zawsze w cieniu Digg'a, który doczekał się klonów w setkach krajów na świecie, w tym w Polsce (wykop.pl, gwar.pl - należący do Agory, wydawcy m. in. „Gazety Wyborczej").

Conde Nast obiecuje pozostawić serwis w obecnej postaci, ale zamierza zintegrować go z innymi serwisami wydwanych przez siebie magazynów.

Dodam, że tradycyjne media na razie raczej rzadko inwestują w internetowe serwisy Web 2.0, bo nie do końca rozumieją ich zasady działania i ich modele biznesowe.

Najbardziej znaną transakcją jest zakup, za 580 mln dolarów, serwisu społecznościowego MySpace przez magnata medialnego Ruperta Murdocha. To jak na razie jedyny przykład z pierwszej ligi największych serwisów online na świecie.

Inne, nieliczne transakcje pozostają dyskretne, jak na przykład zakup platformy blogów hi-tech przez szwedzką grupa prasową Bonnier, lub kupno, kilka dni temu, serwisu społecznościowego Quizilla, gdzie nastolatki wymieniają się historyjkami, wierszami, zdjęciami i zagadkami przez stację telewizyjną MTV.

> Wiedzieć więcej:
MTV przekształca się w w globalną multimedialną platformę rozrywkową
Tradycyjne media powinny postawić na wideo, które pozwoli im odzyskać część utraconych konsumentów informacji
Media próbują zdobyć młodego czytelnika kusząc go grami i muzyką
Francja: Stacja telewizyjna M6 uruchamia 3 serwisy społecznosciowe
Francuzi tworzą telewizję przyszłości

> Tag: , , , ,

Komentarze