 Amerykańskie wydawnictwo Condé Nast, wydawca m. in. znanego magazynu „Wired", kupił newsowy serwis internetowy  Reddit, podobny do słynnego Digg'a, gdzie internauci sami decydują poprzez głosowanie online o tym jakie tematy będą publikowane - informuje blog Techcrunch. Cena transakcji pozostaje na razie nieznana.
Amerykańskie wydawnictwo Condé Nast, wydawca m. in. znanego magazynu „Wired", kupił newsowy serwis internetowy  Reddit, podobny do słynnego Digg'a, gdzie internauci sami decydują poprzez głosowanie online o tym jakie tematy będą publikowane - informuje blog Techcrunch. Cena transakcji pozostaje na razie nieznana.Reddit, stworzony w 2005 r. i finansowany przez YCombinator, pozostawał zawsze w cieniu Digg'a, który doczekał się klonów w setkach krajów na świecie, w tym w Polsce (wykop.pl, gwar.pl - należący do Agory, wydawcy m. in. „Gazety Wyborczej").
Conde Nast obiecuje pozostawić serwis w obecnej postaci, ale zamierza zintegrować go z innymi serwisami wydwanych przez siebie magazynów.
Dodam, że tradycyjne media na razie raczej rzadko inwestują w internetowe serwisy Web 2.0, bo nie do końca rozumieją ich zasady działania i ich modele biznesowe.
Najbardziej znaną transakcją jest zakup, za 580 mln dolarów, serwisu społecznościowego MySpace przez magnata medialnego Ruperta Murdocha. To jak na razie jedyny przykład z pierwszej ligi największych serwisów online na świecie.
Inne, nieliczne transakcje pozostają dyskretne, jak na przykład zakup platformy blogów hi-tech przez szwedzką grupa prasową Bonnier, lub kupno, kilka dni temu, serwisu społecznościowego Quizilla, gdzie nastolatki wymieniają się historyjkami, wierszami, zdjęciami i zagadkami przez stację telewizyjną MTV.
> Wiedzieć więcej:
MTV przekształca się w w globalną multimedialną platformę rozrywkową
Tradycyjne media powinny postawić na wideo, które pozwoli im odzyskać część utraconych konsumentów informacji
Media próbują zdobyć młodego czytelnika kusząc go grami i muzyką
Francja: Stacja telewizyjna M6 uruchamia 3 serwisy społecznosciowe
Francuzi tworzą telewizję przyszłości
> Tag: media, prasa, magazyny, internet, web2.0
Komentarze