MTV przekształca się w globalną multimedialną platformę rozrywkową

Strategia magnata medialnego Ruperta Murdocha, który zamiast w nowe gazety zainwestował w serwis społecznościowy MySpace, znajduje naśladowców.

Viacom, właściciel muzycznej stacji telewizyjnej MTV, kupił serwis społecznościowy Quizilla, gdzie nastolatki wymieniają się historyjkami, wierszami, zdjęciami i zagadkami. Quizilla jest jednym z pięciu największych serwisów ulubionych przez młodych Amerykanów, z 3,1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, wg Media Metrix.

Quizilla, stworzona w 2002 r. jako serwis do wymiany testów egzaminacyjnych między uczniami, dołączy do dwóch innych serwisów online dla nastolatków jakie posiada już MTV: The-N.com i NeoPets.com, które bazują w części na programach telewizyjnych stacji-matki.

„To duży krok naprzód w kierunku transformacji MTV ze stacji telewizyjnej w globalną multimedialną platformę rozrywkową" - stwierdziła dyrektor zarządzająca MTV, Judy McGrath.

MTV ma za sobą też dwie inne inwestycje w internecie:
  • we wrześniu br. uruchomiła własny serwis społecznościowy dla rodziców, ParentsConnect.com.
  • w sierpniu br., kupiła serwisy z grami online, Shockwave.com i AddictingGames.com.
Tradycyjne media stosunkowo rzadko angażują się w internetowe przedsięwzięcia. MTV jest jednym z mainstreamowych pionierów w cyberprzestrzeni.

Źródło: Reuters, L'Expansion, Mashable

> Wiedzieć więcej:
Tradycyjne media powinny postawić na wideo, które pozwoli im odzyskać część utraconych konsumentów informacji
Media próbują zdobyć młodego czytelnika kusząc go grami i muzyką
Francja: Stacja telewizyjna M6 uruchamia 3 serwisy społecznosciowe
Francuzi tworzą telewizję przyszłości

> Tag: , , , ,

Komentarze